۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۵۲۰۹۱۵

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خواهران خراسان

شرایط پذیرش در سطح ۳ حوزه علمیه خواهران خراسان برای سال تحصیلی جدید و دوره تخصصی پاسخگویی به احکام و شبهه شناسی در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) مشهد از مهمترین عناوین خبری حوزه علمیه خواهران خراسان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شرایط پذیرش حوزه علمیه خواهران جهت تحصیل در سطح ۳ مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خراسان رضوی اعلام شد.

شرایط پذیرش سطح ۳ خواهران مرکز آموزش عالی طوبی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی
حجت الاسلام سید جواد هاشمی رییس اداره آموزش دکتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خراسان، گفت: مرکز تخصصی طوبی وابسته به دفترتبلیغات اسلامی خراسان رضوی با کسب مجوز از حوزه علمیه خراسان پس از احراز شرایط و ضوابط؛ رشته های تخصصی تفسیر و علوم قرآن و فلسفه و کلام اسلامی در سطح سه حوزه علمیه خواهران را تأسیس کرده است.

وی با اشاره به پذیرش در سطح سه خواهران این مرکز خاطرنشان کرد: پرورش خواهران کارشناس، دانشور و پژوهشگر کارآمد و نیازمحور در شاخه‌های مختلف علوم قرآن و حدیث، فقه، کلام و فلسفه و آگاهی از آخرین دستاوردهای علوم اسلامی و دانش‌های مرتبط و نیز توسعه ظرفیت آموزشی خواهران حوزه در جهت استنباط معارف اسلامی، استخراج نظام‌های معرفتی، حقوقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، تولید علم و پاسخ به پرسش‌ها و دفع شبهات، از اهداف مرکز تخصصی طوبی برای پذیرش در سطح سه رشته های تخصصی تفسیر و علوم قرآن و فلسفه وکلام اسلامی خواهران است.

حجت الاسلام هاشمی اظهار داشت: دارندگان مدرک علمی سطح ۲ و یا کارشناسی از مؤسسات آموزش عالی حوزوی می توانند از تاریخ ۱ شهریورماه جهت تکميل فرم ثبت‌نام به صورت اينترنتی از طریق سامانه پذیرش به آدرس paziresh.dte.ir ثبت نام کنند.

رییس اداره آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به شرایط پذیرش متقاضیان بدون آزمون ورودی کتبی، گفت: حافظان كل قرآن كريم يا نهج البلاغه داراي مدرك معتبر حفظ‌كل، مدرسين مدارس علميه به شرط دارا بودن مجوز رسمی تدريس مرتبط با رشته تحصيلي انتخابی و 5 سال سابقه تدريس رسمی در مدارس علمیه خراسان و متقاضيان با معدل كل 18 و بالاتر، مشروط به این که بیش از پنج سال از فراغت از تحصيل ايشان نگذشته باشد، می توانند از شرايط پذيرش طلبه بدون آزمون ورودی كتبی، استفاده كنند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان با بیان اینکه آزمون ورودی رشته های تخصصی تفسیر و علوم قرآن و فلسفه وکلام اسلامی در سطح سه خواهران روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه  برگزارمی شود، یادآورشد: پذیرفته شدگان درآزمون کتبی برای انجام مصاحبه در تاریخ ۲۷ شهریورماه به این مرکز دعوت خواهند شد.

شرایط پذیرش سطح ۳مکتب نرجس( علیها السلام)  
مدرسه علميه نرجس(س) مشهد با توجه به اخذ مجوز برگزاری دوره سطح 3 در این مدرسه در سه رشته فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن و فلسفه و کلام اسلامی، برای سال تحصیلی 96-97 طلبه خواهر می پذیرد.

بر این اساس طلاب خواهر تا تاریخ نهم شهریورماه فرصت ثبت نام در این دوره را دارند و نوزدهم همین ماه نیز تاریخ برگزاری آزمون ورودی آن اعلام شده است.

لازم به ذکر است افرادی که معدل بالای هجده دارند از شرکت در آزمون کتبی معاف هستند.

علاقه مندان برای ثبت نام می توانند حضوری به مدرسه علميه نرجس(س) مشهد واقع در خیابان آخوند خرا سانی 24، پلاک 21 و به غیر حضوری به آدرس اینترنتی http://www.m-narjes.orgمراجعه کرده و یا با شماره تلفن های 38540147 - 051 تماس بگیرند.

"طرح بلاغ"، دوره مهارت پاسخگویی احکام و شبهه شناسی ویژه خواهران حوزه علمیه مشهد

خانم پارسایی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س)، گفت: طرح توانمندسازی مبلغان و طلاب در دوره های مهارتی و تربیتی از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در ایام تعطیلات تابستان به صورت مستقل به مدارس پیشنهاد شده است که در این مدرسه تا 20 شهریور در حال برگزاری است.

وی ابراز داشت: با توجه به ضرورت پاسخ گویی به احکام شرعی از سوی طلاب جوان در اردوهای جهادی وغیره  ازمیان موضوعات پیشنهادی طرح بلاغ، دوره پاسخگویی احکام و شبهه شناسی برای اجرا ی یک دوره کوتاه مدت فشرده انتخاب شد که در روزهای زوج در حال اجرا است. 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با اشاره به اینکه این دوره تابستانی تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، گفت: طلاب علاقه مند در پایه های مختلف از همه مدارس علمیه خواهران می توانند با ثبت نام در این کلاسها شرکت کنند و مهد کودک مدرسه نیز آماده نگهداری کودکان در زمان برگزاری کلاس است.

پارسایی  در پایان یادآور شد: علاقه مندان برای شرکت در این دوره ها به صورت حضوری به آدرس این مدرسه واقع در مشهد، خیابان آیت الله بهجت 23، نبش چهارراه اول، پلاک 48 و یا با شماره 32290056 تماس بگیرند.

گفتنی است، طرح بلاغ با برگزاری دوره های مهارتی شامل پاسخ به شبهات،  بیان احکام، سخنوری، تبلیغ نوین، تبلیغ سیاسی، مسأله یابی و مناظره می باشد و دوره های تربیتی نیز به موضوع های ارتباط موثر و مخاطب شناسی به مدارس علمیه خراسان پیشنهاد شده است./۹۷۰۵/ت303/ب1

ارسال نظرات