۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۲۱۳۹۵
کوهکن:

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است

نماینده مردم لنجان در مجلس با معرفی کردن مقوله «اقتصاد مقاومتی» به عنوان یک راه علاج، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است و می‌توان با کاهش هزینه‌ها، کوچک کردن هزینه‌ها و سپردن کارها به مردم رونق اقتصادی را رقم زد.
کوهکن

محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره عملکرد دولت «اعتدال» در زمینه‌های مختلف، ابراز داشت: اعضای دولت روحانی و تیم اقتصادی ایشان در ابتدای کار خود در سال 92 از نظر تئوری‌پردازی در حوزه‌های اقتصادی مسایلی را مطرح کردند که بسیار امیدوار کننده بود.

وی ادامه داد: در آن زمان اینگونه به نظر می‌رسید که یک جراحی اقتصادی به دور از مصلحت اندیشی در حال رخ دادن است، اما حاصل 4 سال فعالیت دولت یازدهم بر اساس اعلام مراجع ذیربط با تئوری‌های مطرح شده فاصله دارد.

کوهکن با اشاره به خط ‌مشی کنونی دولت در قبال مسایل اقتصادی، عنوان داشت: امروز شاهد هستیم که دولتمردان از عباراتی همچون «انقلاب اقتصادی» نام می‌برند، این مساله بیانگر این است که در گذشته جسارت لازم در موضوعات اقتصادی وجود نداشته و به نوعی قرار است از این به بعد مسایل اقتصادی با محوریت جدید بر روی ریل قرار بگیرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با معرفی کردن مقوله «اقتصاد مقاومتی» به عنوان یک راه علاج، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است و می‌توان با کاهش هزینه‌ها، کوچک کردن هزینه‌ها و سپردن کارها به مردم رونق اقتصادی را رقم زد.

وی در پاسخ به سوالی دیگری درباره نوع تعامل دولت روحانی با کانون‌های دینی همچون «حوزه‌های علمیه»، بیان داشت: هر دولتی که در نظام جمهوری اسلامی روی کار می‌آید باید یک سلسه روابط منطقی و نزدیک با حوزه‌های علمیه و مراجع محترم تقلید داشته باشد.

وی اضافه کرد: بدون شک دولت‌هایی که روابط نظام‌مند با حوزویان و مراجع را تعریف می‌کنند، تذکرات مراجع تقلید را پیگیری می‌کنند و به ارائه گزارش به این علما می‌پردازند.

کوهکن تصریح کرد: بر اساس اینکه ما مسلمان هستیم باید حرمت و قداست مراجع تقلید را حفظ کنیم. قطعا بدترین آسیبی که متوجه ما خواهد شد این است که مراجع محترم تقلید درباره موضوعی تذکرات دهند، اما مردم متوجه شوند که قوا در نظام به این تذکرات بی‌توجهی می‌کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مراجع محترم تقلید تذکراتی را که مطرح می‌کنند به دور از «هوای نفس» و «جناح‌بندی» است. مراجع محترم تقلید بر اساس تشخیص دنیوی و اخروی مردم و دولت‌ها مسایل را مطرح می‌کنند و باید تمام دولت‌ها با نگاه ویژه‌ای به رهنمودهای مراجع تقلید داشته باشند.

وی با یادآوری رفتار دولت‌ها با مراجع در تاریخ انقلاب اسلامی، ابراز داشت: بدون شک هیچ کدام از دولت‌ها به صورت کاملا مطلوب روابط خود را با مراجع و حوزویان تنظیم نکردند، اما در میان آنها دولت احمدی‌نژاد روابط بسیار سطح پایین و ضعیفی را دنبال کرد.

کوهکن گفت: دولت یازدهم تا حدودی به سمت بهبود روابط با حوزویان و علما رفت، اما نمی‌توان ارزیابی مثبت و کارآمدی از رفتار دولت «اعتدال» در این زمینه داشت. باید دولت دوازدهم تلاش خود را به کار بگیرد و برای حفظ و قوام بیشتر جایگاه خود و نظام اسلامی، به تعمیق روابط با حوزویان و علما مبادرت ورزد./856/ 301/ص

 

 

ارسال نظرات