۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۲۱۴۳۲
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

اهل بیت راه نجات و سعادت ابدی را به بشریت آموختند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امامان معصوم(ع) همه هستی خود را در راه خداوند وقف کردند، گفت: این بزرگواران تمام زندگی خود را فدا کردند تا راه نجات و سعادت ابدی را به بشریت بنمایانند.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد صبح امروز در جلسه‌ای که به مناسبت شهادت جانگداز امام باقر(ع) در دفتر آیت الله علوی بروجردی برگزار شد، با اشاره به مناسبت های ماه ذی الحجة الحرام گفت: قبل و بعد از عید سعید غدیر مناسبت های مهمی اتفاق افتاده که برخی از آنها در قرآن کریم نیز مورد تأکید قرار گرفته است؛ خداوند این ایام و مناسبت های قبل و بعد از غدیر را برای تثبیت و تحکیم ولایت امیرمؤمنان(ع) قرار داده است و باید از سوی ما به نحو احسن گرامی داشته شود.

استاد و خطیب حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که می فرمایند «از مادرم شنیدم که پدرم امام باقر(ع) فرموده اند همانا من برای گناه‌کاران از شیعیانم هزار بار در شبانه روز دعا و استغفار می کنم»، گفت: مراد از اصطلاح «هزار بار»، دوام و استمرار است؛ محبت داشتن نسبت به معصومین(ع) و پذیرش ولایت آنها مبتنی بر معرفت یافتن نسبت به آن بزرگواران است.

وی افزود: باید از خداوند بخواهیم تا معصومین(ع) را به ما بشناساند، چراکه اگر نسبت به ایشان معرفت پیدا نکنیم به یقین عاقبت به خیر نخواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه امام زمان(عج) نیز همواره برای ما از درگاه خدای متعال دعا و طلب استغفار می کنند، ابراز داشت: اگر ایشان لحظه ای ما را رها می کردند، با این همه هجمه که از سوی دشمنان بر ما وارد می شود به یقین نابود می شدیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امامان معصوم(ع) همه هستی خود را در راه خداوند وقف کردند، عنوان کرد: این بزرگواران تمام زندگی خود را فدا کردند تا راه نجات و سعادت ابدی را به بشریت بنمایانند.

وی ادامه داد: امام موسی بن جعفر(ع) فرمودند «در زمان امامت من خداوند به شیعیان غضب کرد و من مخیّر شدم بین اینکه بلا به من برسد و شیعیان در امان بمانند و یا اینکه بلا به شیعیان برسد و آنها هلاک شوند، به خدا قسم من خودم را سپر و بلاگردان قرار دادم تا شیعیانم از بلا محفوظ بمانند».

حجت‌الاسلام فرحزاد در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما بدانیم و باور کنیم که اهل بیت(ع) چه اندازه نسبت به ما مهربان و دلسوز هستند به یقین زندگی خود را مطابق معیارهای ایشان خواهیم کرد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات