۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۲۱۴۵۶
همزمان با ماه محرم امسال؛

هزار روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام می‌شوند

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه محرم امسال هزار روحانی مبلغ و مبلغه به‌منظور هدایت و مدیریت مراسم عزاداری این ماه به مساجد شهری و روستایی اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام ایزانلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته روحانیت ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان، از برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ در استان با حضور روحانیان مبلغ پیش از فرارسیدن هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی افزود: قبل از محرم و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور تعداد 400 نفر از علما و روحانیون استان در محل دهکده مقاومت بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ایزانلو خاطرنشان کرد: با توجه به همزمان شدن هفته دفاع مقدس و محرم در سال جاری، تعداد هزار نفر از روحانیون اعزامی از قم و مشهد و بومی به مساجد و حسینیه‌های استان اعزام و درزمینهٔ ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین محرم سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: ائمه جمعه و جماعات و روحانیون و طلاب معمم استان در این همایش حضور خواهند داشت و با موضوع طلایه‌داران تبلیغ و هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا سخنران ویژه این همایش از خارج از استان دعوت شود که این سخنران متعاقباً اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام ایزانلو اضافه کرد: از برنامه‌های کمیته روحانیت هفته دفاع مقدس اعزام روحانیون به مساجد و حضور یادگاران دفاع مقدس در برنامه‌های مساجد است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس و محرم با آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه همزمان است، این اداره کل اقدام به اعزام مبلغین با محوریت دفاع مقدس و محرم خواهد کرد.

وی دیدار خانواده‌های شهدای روحانی و طلبه استان از دیگر برنامه‌های کمیته روحانیت هفته دفاع مقدس برشمرد.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات