۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۲۱۵۷۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

دعای عرفه در ۴۲۸ مسجد و اماکن مذهبی مازندران برگزار می شود

حجت الاسلام شکریان امیری با اشاره به تشکیل ستادی برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم معنوی دعای عرفه، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته دعای عرفه در ۴۲۸ مسجد، حسینیه، امامزادگان و دیگر اماکن مذهبی مازندران برگزار می شود.
 شکریان در جمع طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امشب در جمع دست اندرکاران برگزاری مراسم دعای عرفه شهرستان بابل با اشاره به نورانیت ماه ذی الحجه، گفت: روز عرفه فرصت بسیار گرانقیمت برای دعا و تضرع به درگاه پروردگار متعال در جهت نزدیکی به خداوند است و باید این فرصت ارزشمند را قدر دانست.

وی افزود: امسال بر اساس هماهنگی صورت گرفته دعای عرفه در 428 مسجد، حسینیه، امامزادگان و دیگر اماکن مذهبی مازندران برگزار می شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران ضمن اشاره به برکات و فضایل روز عرفه، تصریح کرد: روز عرفه روز ارزشمندی است که به مانند این روز بزرگ وجود ندارد و خداوند این فرصت ویژه را برای بندگان در جهت خودسازی خود و توبه و بازگشت پس از شب قدر قرار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس روایات، خداوند در روز عرفه با عنایت خاصی به بندگان خود نگاه می کند و نباید حتی یک لحظه از این روز به ویژه هنگام دعای عرفه مورد غفلت قرار بگیرد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به مضامین سراسر بلند نورانی دعای عرفه، خاطرنشان کرد: دعای عرفه یادگار برجای مانده از سیدالشهدا(ع) است که در آن مضامینی برای شناخت انسان و جایگاه او در مقابل پروردگار قرار دارد و بنده با شناخت جایگاه حق تعالی و خود در این عالم، سر به سجده در مقابل ساحت پروردگار متعال می گذارد.

استاد حوزه علمیه مازندران تاکید کرد: بشر در زندگی امروز غرق در مادیات شده است و این مساله موجب غفلت او از معنویات گردید که برگزاری دعا و ارتباط معنوی با پروردگار متعال می تواند تسکین دهنده آلام روحی بشر باشد.

وی افزود: متاسفانه ریشه بسیاری از بیماری های روحی و روانی در کمرنگ شدن معنویت در زندگی روزمره است وتنها دعا و ارتباط با پرورگار می تواند به دور از دغدغه های مادی تراز معنوی انسان را بالا ببرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به افزایش استقبال برگزاری مراسم دعای عرفه، گفت: هر سال استقبال بیشتری را با حضور آحاد جامعه اسلامی به ویژه جوانان و نوجوانان در در مراسم معنوی دعای عرفه شاهد هستیم و این از انقلاب اسلامی و خون شهدا محقق شده است.

حجت الاسلام شکریان به تشکیل ستاد ویژه از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برای برگزاری هر چه بهتر دعای عرفه در سطح مازندران، خاطرنشان کرد: با تشکیل ستادی متشکل از امور اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی، کانون مداحان، شاعران آیینی و شورای هیات های مذهبی مازندران سعی در کیفیت بخشی به مراسم دعای عرفه با نگاهی متعالی و بهره ای معنوی از این فرصت هستیم./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات