۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۲۱۶۰۹
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

دولت با تکیه بر ظرفیت و سرمایه داخلی اشتغال ایجاد کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به ظرفیت و سرمایه گذاری داخلی تکیه داشته باشد تا از این طریق افزون بر اشتغال مشکلات کشور مرتفع شود.
سالک

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اینکه دولت دوازدهم در آینده باید چه عملکردی داشته باشد، گفت: رییس جمهور باید دستگاه های زیرمجموعه دولت را از حالت بورکراسی خارج کنند همچنین باید هم‌سویی و هم‌خوانی بین وزاری ذیربط در موضوعات مختلف صورت بگیرد.

وی افزود: به عنوان نمونه در مباحث صنعت و معدن حتما باید بخش کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و سایر موارد با همدیگر همسویی داشته باشند تا بدین وسیله شاهد رشد و شکوفایی کارگاه‌های صنعتی و تجاری در کشور بود.

حجت‌الاسلام سالک ادامه داد: به همین دلیل باید 22 مانع جلوی راه واحدهای صنعتی برداشته شود از جمله این موانع بانک ها هستند چراکه بانک ها با جریمه‌ها و کارکردهای که هرساله انجام می دهند سبب به بن‌بست رساندن صنعت در کشور، مردم، بازار می‌شوند همچنین برای دریافت مالیات باید با مردم مدارا صورت بگیرد و نباید به صنعت گر، کارخانه دار، و ... فشار بیاورند و مداوم تملک کنند کار درستی نمی باشد.

طبق اصل 44 قانون اساسی باید شرکت ها به مردم واگذاری شود

وی عنوان کرد: بانک‌ها باید از حالت بنگاه داری خارج شوند براساس اصل 44 قانون اساسی باید شرکت ها به مردم واگذاری شود در حالی که دولت می خواهد نقش سیاستگذار، ناظر، اجرایی و قاضی را داشته باشد در هیچ کجای دنیا این گونه عمل نمی کنند به همین دلیل دولت باید در واگذاری شرکت ها سیاستگذاری، اجرایی و پشتیبانی کند به صورتی که دولت مواد اولیه تهیه کند و دیگر قسمت ها را به مردم واگذار کند.

وزارتخانه ها باید از حالت کاسبی بیرون بیایند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از وزارتخانه ها از حالت کاسبی بیرون بیایند در حال حاضر 160 شرکت در 60 تا است و در حدود بیش از 80 شرکت در صندوق بازنشستگی وجود دارد همچنین بیش از 200 شرکت در وزارت تعاون راه هست در واقع یک بنگاه دار اقتصادی بخش اعظم اقتصاد در دستش هست به همین دلیل هیچ گونه تحول و تغییری رخ نمی دهد.

حجت‌الاسلام سالک عنوان کرد: باید تمامی شرکت ها به مردم واگذار شود همچنین مردم نیز باید در این طرح مشارکت کنند و به میدان عمل بیایند در واقع باید موانع راه برداشته شود محیط زیست که کارخانه ها را دچار ورشکستگی می کند و تحت عنوان آلودگی کارخانه ها را پلمپ می کند باید جلویش گرفته شود.

وی اظهار داشت: باید محیط زیست کارشناسی میدانی انجام دهد زیرا بنابر وجود دود از یک کارخانه و عدم کارشناسی کارمند محیط زیست در شناخت دود یا بخار این کارخانه را پلمپ کند چراکه این عمل سبب رشد بیکاری در می شود.

تمرکز دولت زمینه تولید و اشتغال

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت باید در زمینه تولید و اشتغال متمرکز شود و بیش از 6 میلیون نفر از جمعیت تحصیلکرده و بیکار در جامعه وجود دارد  که باید این مشکل حل شود این در حالی است که سالی یک میلیون به این جمعیت جویای کار اضافه می شود به همین دلیل دولت در این زمینه خیلی عقب است و باید حرکت های و اقدامات لازم را برای رفع بیکاری انجام دهد.

لزوم اهمیت دادن به سرمایه گذران داخلی

حجت‌الاسلام سالک گفت: مهمترین قسمت اهمیت دادن به سرمایه گزاران داخلی که میدان داده شود واینکه بخواهند از خارج سرمایه گذار وارد کنند مشکلی را حل نخواهد کرد زیرا همراه با وارد شدن سرمایه گذار خارجی فرهنگ، فساد، جاسوسی و نفوذش را با خود به کشور می آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید به ظرفیت و سرمایه گذاری داخلی تکیه داشته باشد تا از این طریق افزون بر اشتغال مشکلات کشور مرتفع شود./۸۰۷/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات