۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۲۱۶۳۹
رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

چهلمین مسابقات سراسری قرآنی در ارومیه برگزار می شود

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال چهلمین مسابقات قرآنی از ۱۱ تا ۲۶ شهریور در شهرستان ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در نشست خبری به مناسبت چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: امسال چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآنی برای سومین بار در قالب المپیاد برگزار می شود.

وی عنوان کرد: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۱ شهریور آغاز و تا ۲۶ شهریور ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: به لحاظ زمانی فرایند مسابقات طوری طراحی شده که در فصل سرما قرار نگیرد و متسابقین دچار کسالت نباشند.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: مسابقات در سطح شهرستان ها طی فصل بهار و در سطح استانی طی تیر و مردادماه برگزار شد، در سطح کشوری نیز در شهریور برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: ۹۰۰ نفر از برادران و خواهران به سطح مسابقات کشوری راه یافتند که از این بین ۵۰۰ نفر برادر و ۴۲۰ نفر خواهر هستند.

حجت الاسلام حسینی گفت: از صدنفر داور ۵۵ نفر از آنها برادر و ۴۵ نفر آنها از خواهران است.

وی افزود: کاروان هزار نفری از چهره های قرآنی برای رقابت در شهر ارومیه حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: مسابقات در چهار گروه برگزار می شود، که هفته اول برادران و هفته دوم خواهران به رقابت خواهند پرداخت.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: در حاشیه برگزاری مسابقات با حضور چهره های قرآنی ۱۷ محفل شاخص قرآنی در بخش آموزشی و معرفتی برگزار خواهد شد.

وی گفت:  امسال همزمان با برگزاری مسابقات اسامی اشخاصی را که به مسابقات بین المللی راه پیدا می کنند اعلام خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امسال حضور استادان سرپرست تیم های استانی را شاهد خواهیم بود که تعامل و  هم افزایی بین داوران و متسابقین را افزایش دهند./807/پ202/ب1

ارسال نظرات