۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۲۱۷۳۱
مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری طرح «ولایت علوی اکمال دین نبوی» در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی از روز عرفه تا عید غدیر برگزار خواهد شد، گفت: به دنبال این هستیم که در این ایام فضایی برای جشن و سرور ایجاد کنیم و همراه مردم باشیم.
هاشمی

 به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی ویژه دهه ولایت، اظهار داشت: این طرح یکی از شاخص ترین برنامه های اداره کل اوقاف کشور است.

وی با بیان اینکه طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی از روز عرفه تا عید غدیر برگزار خواهد شد، گفت: به دنبال این هستیم که در این ایام فضایی برای جشن و سرور ایجاد کنیم و همراه مردم باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در راستای این طرح شب عید غدیر مراسمی در 19 بقعه متبرکه استان برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: همایش بانوان ولایی در 10 بقعه برگزار می کنیم و روز عید غدیر در 21 بقعه با راه اندازی کاروان شادی مردم را همراهی خواهیم کرد.

حجت الاسلام هاشمی با توجه به اینکه 15 برنامه در 45 بقعه متبرکه محوری استان از قربان تا غدیر برگزار می شود، افزود: شعرخوانی آیینی در بقاع متبرکه یکی از برنامه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه در روز عید غدیر از خدام سادات 12 بقعه در استان تجلیل خواهد شد، اظهار کرد: روز عید غدیر در 20 بقعه متبرکه محوری استان میثاق نامه ولایی قرائت خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به مراسم عقد اخوت اشاره کرد و گفت: عقد اخوت متاسفانه در جامعه ما به فراموشی سپرده شده است؛ یکی از برنامه های ویژه جهان اسلام است و ما با برگزاری این مراسم در 26 بقعه متبرکه خراسان جنوبی آن را احیا می کنیم تا در جامعه ساری و جاری شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه در راستای طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی در 15 بقعه خیمه معرفت راه اندازی می شود، افزود: نمایشگاه ویژه جشن علوی در بقاع متبرکه خواهیم داشت و ایستگاه «همه واقف باشیم» در 22 بقعه برگزار خواهیم کرد.

وی با توجه به اینکه مراسم دعای عرفه در 26 بقعه محوری استان برگزار خواهد شد، ادامه داد: نماز عید قربان نیز در 19 بقعه برگزار می شود و برگزاری نمار عید قربان از شئون حکومت اسلامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به هدف طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی، گفت: هدف ترویج شعائرالله، تبیین و تبلیغ فرهنگ غدیر، تبلیغ جایگاه امامت و ولایت، جذب حداکثری اقشار مختلف به بقاع متبرکه و ایجاد فضای جشن و شادی است.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: بیرجند در برگزاری شب شهادت امام باقر(ع) حرف نخست را در کشور زده بود و مردم بیشترین حضور کشوری را در برگزاری این مراسم در امامزادگان باقریه داشتند.

وی در پایان با توجه به اینکه برای تکمیل امامزادگان باقریه بیرجند 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی قول دادند که از باب میقات الرضا(ع) بودن این مکان کمکی برای تکمیل آن انجام خواهند داد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون 48 وقف جدید در استان وجود داشته است./۸۸۰/د103/ب1

ارسال نظرات