۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۲۱۹۶۸
استادیار بسیج رسانه خراسان شمالی:

عرفه موعد عرفان و اصلاح بین خلق و خالق است

استادیار سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی گفت: نهم ذی‌الحجه و روز عرفه، موعد عرفان و به‌سوی خدا بازگشتن و اصلاح بین عبد و خالق است.
حجت الاسلام احمدی - استاد حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه و استادیار بسیج رسانه خراسان شمالی، امروز در دیدار اعضای بسیج رسانه استان، با گرامیداشت روز عرفه، اظهار کرد: روز عرفه اگرچه عنوان عید را به خود نگرفته؛ اما روز بسیار مهم و مبارکی است.

وی با بیان اینکه نهم ذی‌الحجه و روز عرفه موعد عرفان و به‌سوی خدا بازگشتن و اصلاح بین عبد و خالق است، خاطرنشان کرد: در این روز پیامبران الهی در عرفات حضور یافته و با معبود عالمیان به راز و نیاز پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: برای این روز اعمال فراوانی توصیه شده که یکی از مهم‌ترین آنها خواندن دعای عرفه بوده و در این روز به خواندن دعای عرفه امام حسین (ع) توصیه‌های فراوانی شده است.

وی تصریح کرد: به‌ویژه که امسال همزمان با دعای عرفه در ایران اسلامی، فضای عطرآگین شهادت با تشییع پیکر «حجت زمان ما»، شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) شهید محسن حججی عطر معنوی خاصی به خود گرفته است.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: امید می‌رود پیروان مکتب حنیف اسلام و مقتدایان مکتب اهل بیت (ع) در این روز برای جهان اسلام، ظهور حضرت صاحب‌الامر (عج) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) به دعا و نیایش بپردازند و از برکات این روز بهره ببرند.

وی با بیان اینکه فردا نیز روز عید سعید قربان و یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، ادامه داد: این روز را باید روز امتحان نامید، روزی که حضرت ابراهیم (ع) در برابر آزمایشی سخت قرار گرفت؛ اما در مقابل آن سربلندی تام و تمامی از خود به یادگار گذاشت.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه عید قربان روز آزمایش حضرت اسماعیل (ع) و مادر بزرگوارش هاجر است، اضافه کرد: قربان روزی است که این بزرگواران در برابر امتحانی بزرگ عبودیت خویش را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: چه زیباست که مؤمنان با شرکت در نماز عید و قربانی کردن این روز بزرگ را پاس داشته و خود را از برکات این یوم‌الله برخوردار کنند.

استادیار بسیج رسانه خراسان شمالی با یادآوری اهمیت قربانی کردن در این روز، تصریح کرد: باید مؤمنان وقتی در این روز قربانی می‌کنند نیازمندان را از احسان خویش بهره‌مند سازند تا قربانی آنها مقبول درگاه احدیت قرار گیرد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات