۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۲۲۱۰۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مهمترین ثمره حج کسب تقوای الهی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه ثمره مهم حج کسب تقوای الهی است، گفت: در این ایام انجام مراسم حج و قربانی کردن خواه به صورت واجب یا به طریق مستحب از شعائر الهی است که باید پاس داشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که با حضور مردم قزوین در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان با اشاره به اهمیت این روز ارزشمند گفت: عید فطر و قربان از اعیاد مهمی است که در خصوص آنها مطالب معرفتی و عرفانی عمیقی وجود دارد که هر ساله باید مرور و یادآوری شده و این سرمایه‌های ارزشمند همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به آیه قرآن در خصوص تعظیم شعائر الهی افزود: خداوند در سوره حج انجام مناسک حج و قربانی کردن را از شعائر الهی دانسته و می فرماید هر کس شعائر الهی را بزرگ و محترم بشمارد نشان دهنده ایمان و تقوای او است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم از بزرگ‌ترین شعائر الهی است اظهار کرد: قرآن نماد شعائر الهی است که باید گرامی داشته شده و مورد احترام واقع شده و دیده شود از این رو هر آنچه که مانع دیده شدن قرآن و به کار بستن آن خواهد بود باید از میان برداشته شود.

وی در ادامه ثمره مهم حج را کسب تقوای الهی دانست و ابراز کرد: در این ایام انجام مراسم حج و قربانی کردن خواه به صورت واجب یا به طریق مستحب از شعائر الهی است که باید پاس داشته شود خداوند متعال می‌فرماید ای کسانی که به حج مشرف شدید هر چه می توانید توشه تقوا برگیرید.

خطیب نماز عید قربان قزوین در ادامه با بیان اینکه ثمره دیگر مراسم حج اهل ذکر شدن انسان است خاطرنشان کرد: از چیزهای دیگری که حج برای انسان به ارمغان می‌آورد این است که انسان اهل ذکر خواهد شد چون انسان قدم در مکانی می‌گذارد که محل عبادت حضرت ابراهیم(ع) بوده و یادآور رنج‌های رسول اکرم(‌ص) است از این رو توجه به این امور انسان را اهل ذکر بار می‌آورد.

وی در ادامه با اشاره به رهایی انسان از دنیاپرستی با انجام مناسک حج ابراز کرد: انسان با انجام مناسک حج از دنیاپرستی رها می‌شود زیرا کسانی که از معارف حج برخوردار شوند در می‌یابند آنچه که حسنه نام دارد نزد خداوند از دنیا بهتر است از این رو از خداوند می‌خواهند جمیع حسنات را در دنیا و آخرت به آنها عطا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به آموزه‌های ارزشمند نمازعید قربان تصریح کرد: در نماز عید قربان یاد می‌گیریم همان گونه که کفر و شیطان برای به دست آوردن منافع دنیایی خود در صفوف واحد قرار می‌گیرند ما هم باید با تمام مسلمانان جهان متحد شده و در مقابل آنها ایستادگی کنیم و آنها را شکست دهیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین بزرگ‌ترین هدف انبیا را رساندن مردم به سوی راه سعادت و خوشبختی دانست و اظهار کرد: مستکبران عالم مردم را قربانی می‌کنند تا خود به منافع و اغراض شخصی دست یابند اما انبیا خود را فدا کردند تا مردم به نوایی برسند مانند حسین بن علی(ع) که جان خود را فدا کرد تا مردم را از گمراهی و سرگردانی نجات دهد.

وی در پایان گفت: خداوند متعال می‌فرماید کسانی که ایمان دارند تنها برای خداوند می‌جنگند و کسانی که کافر هستند برای شیطان و دستیابی به منافع مادی نبرد می‌کنند آگاه باشید که عاقبت زمین را بندگان شایسته و صالح من به ارث خواهند برد و بساط ظلم برچیده شده و عدالت در سرایر جهان برپا خواهد شد./873/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات