۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۲۲۳۹۸
رییس دانشکده معارف اسلامی، الهیات و ارشاد دانشگاه امام صادق:

امامت و رهبری جامعه اسلامی به نصب خداوند متعال است

رییس دانشکده معارف اسلامی، الهیات و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به جایگاه امامت و ولایت در نظام اسلامی، گفت: امامت و رهبری جامعه اسلامی به نصب خداوند است.
حجت الاسلام و المسلمین حسین‌علی سعدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسینعلی سعدی، رییس دانشکده معارف اسلامی، الهیات و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع)، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی گفت: امام جواد(ع) در روایتی دارند که بین دو کوه طوس قطعه ای از بهشت قرار گرفته که هر کس وارد حرم، این قطعه بهشتی شود از عذاب روز قیامت در امان می ماند.

وی با بیان این که روایت امام جواد(ع) درباره حرم علی بن موسی الرضا(ع) دقیقا مشابه با روایت این چنینی درباره مسجد الحرام است، بیان کرد: در آنجا نیز این چنین آمده که هر کس وارد مسجد الحرام شد ایمن و در امان است و بدین ترتیب هر کس در حرم بهشتی علی بن موسی الرضا(ع) ورود کرد از عذاب الهی در امان است و این تجلی در روز قیامت خود را نشان می دهد.

رییس دانشکده معارف اسلامی، الهیات و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به معرفی مساله امامت ابراهیم خلیل الله در قرآن کریم خاطر نشان کرد: خداوند ابراهیم را آزمایش کرد که اگر بناست تا امام امت و رهبر جامعه شود باید آزمونی سختی بدهد و در معرفی او نیز این چنین بیان می کند که ابراهیم دارای قلب سلیم است.

حجت الاسلام سعدی با بیان این که در قلب سلیم جز خداوند متعال احدی راه نداشته و این قلب سلیم اختصاص به حضرت حق دارد، یادآور شد: امام صادق(ع) نیز در بیانی این چنین می فرمایند که قلب حریم مقدسی است که در آن احدی جز خداوند متعال راه ندارد و حق ندارید هر کس را وارد این حریم و درگاه کنید.

وی با بیان این که هر کس بنا باشد به قلب انسان وارد شود، باید حب و محبتش الهی باشد یعنی بهره ای از محبت اهل البیت(ع) در وجود او متجلی باشد، خاطر نشان کرد: این قلب سلیم را خداوند آزمون سنگینی از او گرفته که نمره قبولی او سبب می شود وی را پیروز و سربلند کرده و به عنوان رهبر جامعه ایمانی منصوب کند.

رییس دانشکده معارف اسلامی، الهیات و ارشاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که رهبری بدون امتحان سنگین خداوند به کسی داده نمی شود، ابراز کرد: اینکه می بینید نبی مکرم اسلام(ص) در حجه الوداع دست با کفایت امیر مومنان(ع) را به عنوان امام و پیشوا بالا می برند بدین سبب است که وی توانسته تا از امتحانات الهی سربلند بیرون بیاید.

حجت الاسلام سعدی با بیان این که شیطان بر جان و فکر و روح معصومین و انبیا سلطه ای ندارد، خاطر نشان کرد: بدین سبب در جریان ذبح کردن اسماعیل به دست ابراهیم هرچه شیطان تلاش کرد تا ابراهیم خلیل الله را در این امتحان الهی رفوزه کند موفق نشد چراکه شیاطین بر صدیقین و انبیا نمی توانند مسلط شوند.

وی  با بیان این که ذبح اسماعیل به دست ابراهیم خلیل الله آزمایش بزرگ الهی بود که هر دو از این امتحان و ماموریت پیروز و سربلند بیرون آمدند، خاطر نشان کرد: خداوند می فرماید من تو را امام جامعه اسلامی و دینی قرار دادم، بنابراین امامت و رهبری جامعه اسلامی به نصب خداست و حضرت ابراهیم و اسماعیل الگوی خانواده مومن و همراه در بندگی خدا هستند./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات