۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۲۲۴۱۳
امام جمعه موقت تهران:

شهید حججی‌ها حاصل گفتمان ولایت هستند

آیت الله صدیقی با بیان اینکه گفتمان عاشورایی و ولایتی تا زمانی که در دلها نباشد شهید حججی نخواهیم داشت، گفت: صنعت موشکی ما چون مطیع ولایت است توانسته دشمن را از پای دربیاورد.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، گرامیداشت دهه ولایت را بسیار ضروری و خداپسندانه توصیف کرد و گفت: رزمندگان ما در خارج از مرزها از حریم اهل بیت(ع) دفاع می‌کنند و به استقبال دشمنان در خارج از مرزها می‌روند و این باعث افتخار ما است.

 

قومی که در خانه با دشمن روبرو شود ذلیل می‌شود

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند به مجاهدین دستور می‌دهد در جبهه فی سبیل الله و در راه دین خدا و دفاع از مستضعفین، مجاهدین حضور داشته باشند، از سوی دیگر دستور پیامبر اکرم (ص) و امام علی(ع) است که با دلدادگان به استکبار و کسانی که استکبار و ظلم را قدرت محسوب می‌کنند و از آنها دفاع می‌کنند و دست به یاوه گویی می‌زنند باید مقابله کرد و اگر صدای مسلمان مظلومی را شنید باید به یاری او برود و وظیفه ما است که یار و یاور مظلومان و خصم ظالمین باشیم.

آیت الله صدیقی مجموعه فرهنگی رضوان را یک مجموعه انقلابی دینی برشمرد و اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند هرکسی در خانه نشست و دشمن به خانه او هجوم آورد ذلیل خواهد شد و هیچ قومی در خانه مورد هجوم قرار نگرفت مگر ذلیل شد. به همین دلیل است که شیوه مردانگی بر این است که انسان دشمنان در بیرون خانه تعقیب کند، قرآن کریم نیز می‌فرماید در برابر دشمنان نیرو تدارک ببینید و آنچه در توان دارید به کار ببندید تا قدرتمند شوید و تا آنجا پیش بروید در تجهیز قوای خود که دشمن مرعوب شود و جرأت جنگ با شما را نداشته باشد.

 

شهید حججی حاصل گفتمان ولایی است

امام جمعه موقت تهران مراسم فرهنگی مذهبی را جبهه جنگ نرم و فرهنگی توصیف کرد و گفت: تا زمانی که اخلاق و روحیات دینی درست نشود در جبهه جنگ سخت دستاوردی پدید نمی‌آید، گفتمان عاشورایی و ولایتی تا زمانی که در دلها نباشد شهید حججی نخواهیم داشت، اگر این مجالس و محافل فرهنگی مذهبی نبود شهید حججی‌ها را نداشتیم و اگر شهدا نبودند اسارت داشتیم.

وی با اشاره به فضای پیش آمده در ایران و جهان پس از اسارت و شهادت شهید حججی، تصریح کرد: این شهید یک گنج درونی داشته است که شهادتش دنیا را تکان داد و طوفانی به پا کرده است، میدان‌های جهاد فرهنگی پایگاه‌های عروج و پرواز است و امثال شهید حججی در این پایگاه ‌ها تربیت شده‌اند و انسان در این محافل می‌تواند به خود سازی و مراتب بالا تا حد شهادت برسد.

آیت الله صدیقی، خاطرنشان کرد: دین مساوی است با عشق و هرکجا عشق نباشد دینداری رمق ندارد، این عشق است که جلا می‌دهد و قدرت و انرژی به انسان می‌دهد، عشق برای اطاعت انسان از خداوند و پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است، عشق به ائمه معصومین(ع) و عشق به نواب و خلفای ایشان و علمای صالحی که پرچم تشیع و انقلاب اسلامی و مسیر شهادت را بالا نگه می‌دارند موجب می‌شود دینداری انسان قوتمند باشد و این عشق یک نتیجه و هدف بزرگ برای انسان است.

 

دشمنان به خاطر سیاست ائمه معصومین(ع) را شهید کردند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با ندای تکبیر امام حسین(ع) را شهید کردند و دشمن از سیاست ائمه معصومین(ع) می‌ترسید که ایشان را به شهادت رساند، تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا دولت ما اسلامی نشود، وقتی رییس دولت ما یک آخوند است و می‌گوید کاری به جهنم و بهشت نداریم این تلاش دشمن برای جدا کردن دین و سیاست است، در متن زیارتنامه‌ها هم همه چیز سیاسی است بعد عده‌ای مدعی می‌شوند دین از سیاست جدا است.

وی ادامه داد: اگر یک دولت اسلامی در کنار ولایت بود هسته‌ای و صنعت هوافضای ما به نقاط بسیاری رفیعی می‌رسید، صنعت موشکی ما چون مطیع ولایت است توانسته است دشمن را از پای دربیاورد و از کشور دفاع کند و اگر ما امثال شهید تهرانی مقدم نداشتیم هرگز نمی‌توانستیم از چنین قدرت نظامی و دفاعی برخوردار باشیم.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه وجود شهید حججی دشمنان را از دستیابی به اهدافشان در کشور ناامید کرد، گفت: اگر محبت انسان به اهل بیت(ع) صادقانه و واقعی باشد باید از خداوند، رسول خدا و اهل بیت(ع) تبعیت کند، حزب الله کسانی هستند که زیر پرچم ولایت هستند و هرکس حزب الله نباشد در حزب شیطان است، قرآن می‌فرماید کسانی که از ولایت تبعیت می‌کنند حزب الله هستند.

 

کسانی که انتخاب می‌کنید برای حکومت نباید به فکر تفریح خود و بی‌خبر از مردم باشند

وی در ادامه اظهار کرد: قرآن می‌فرماید پس از رحلت پیامبر اکرم(ع) ولی شما کسانی هستند که ایمان دارند، نماز را اقامه می‌کنند و زکات می‌پردازند در حال رکوع، این یعنی کسی را برای حکومت انتخاب کنید که نماز را به پا می‌دارد و اقامه می‌کند ولی مانند حسن بصری و شریح قاضی نیست بلکه در متن اقامه نماز هم از حال مستضعفین و فقرا ناآگاه نیست و در عین رسیدن به خدا و ارتباط با خدا هم به فکر فقرا است و نمازش عین حمایت از مستضعفین و فقرا است، یعنی به فکر بیکاران است و به دنبال تفریح و استخر و قدرت و ثروت خود نیست بلکه دغدغه مردم را دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بداخلاقی‌های برخی افراد در انتخابات، تصریح کرد: معاویه وقتی به حکومت رسید رسما اعلام کرد کاری به نماز و روزه ندارم بلکه همه اینها فریبی بود برای حکومت من بر شما و هرکس مخالفت کند گردن او را خواهم زد، متأسفانه برخی سیاست را به معنای غربی آن می‌دانند درحالی که سیاست اسلامی چنین نیست و بداخلاقی و رفتارهای غلط در آن راه ندارد.

آیت الله صدیقی حاکم مردم باید همواره در ارتباط با خداوند باشد و نوای شب و سوز سحر داشته باشد و هم اینکه در متن عبادات و اعمال خود به فکر مردم است، حقوق نمی‌گیرد کار بدزدد و برادرش را نمی‌آورد بر مردم مسلط باشد و به فکر قوم و خویش و حمایت از حزب خود نیست بلکه از طرفی به خداوند وصل است و از طرف دیگر درد فقرا را دارد و دغدغه بیکاران در او بسیار است.

 

کسی که ولایت ندارد، جهت و قبله ندارد

وی خاطرنشان کرد: در کنار ولایت همه چیز ما درست می‌شود، کسی که ولایت ندارد کارهایش قبله و جهت ندارد، خداوند متعال پس از آفرینش عوامل اعلام کرد می‌خواهم در زمین خلیفه قرار دهم، این کار برای این بود که قبله همه موجودات تعین شود و سجده موجودات بر مبنای قبول حاکمیت است، شیطان از ابتدا هیچ جرم و جنایتی نداشت و فقط عبادت می‌کرده است ولی در قضیه پذیرش ولایت شیاطین تبدیل به این چیزی شد که وجود دارد، کسی که ولایت نپذیرد توفیق توبه هم نخواهد داشت و اعمالش همه به هبوط خواهد رفت و کبر و غرور او موجب ملعون ابدی او خواهد شد همانطور که سرنوشت شیطان چنین شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عدم ولایت پذیری موجب کوچک شدن انسان و هبوط اعمال و گمراهی ابدی خواهد شد، اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر کسی با مراجع تقلید که حاکم شرع هستند مخالفت کند با امام زمان(عج) جنگ کرده است همانطور که میرزای شیرازی تخلف از فتوایش را در تحریم تنباکو محاربه با امام زمان(عج) توصیف کرد و تصریح این فتوای ایشان روایت امام صادق(ع) است./1304/پ۲۰۱/خ

ارسال نظرات