۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۲۲۴۴۲
با سخنرانی آیت الله اعرافی؛

سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه آغاز شد

مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه با جمعی زیادی از سطوح عالی و خارج حوزه علمیه و با سخنرانی رییس جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.
مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع عالی فقه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فقه وابسته به جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه مبارکه حجتیه برگزار شد.

در این مراسم جمع زیادی از اساتید سطوح عالی و خارج، مدیران بخش های مختلف جامعه المصطفی العالمیه، اعضای هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، جمعی مدیران مدارس علمیه و طلاب سطوح مختلف ایرانی و خارجی حضور داشتند.

سخنران ویژه این همایش آیت الله علیرضا اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه بود که وی در این مراسم با اشاره فعالیت های خوب صورت گرفته در مجتمع عالی فقه اظهار داشت: ما از چنین مرکز بزرگی انتظار داریم که فاز تعلیم و تربیت را ارتقا داده و فقها و مجتهدانی را قالب سطح پنج تربیت کند و نخبگان مستعد را بیشتر از گذشته مورد حمایت قرار دهد.

وی با اشاره به لزوم ارتقاء سطح آموزش فقه های تخصصی عنوان کرد: به عقیده من فقه المصطفی باید در تقابل نظام های حقوقی جدید به صورت جدی حرکت کند و فقه های تخصصی از قبیل فقه سیاسی، فقه پزشکی و فقه محیط زیست که راه افتاده است باید تقویت شده و گسترش پیدا کند.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام مصطفی محامی رییس مجتمع عالی فقه و مسؤول بخش بین الملل جامعه المصطفی العالمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه نزدیک 1700 طلبه از سراسر جهان در این مرکز مشغول تحصیل هستند، از فعالیت 560 فارغ التحصیل این مجتمع در بخش های مختلف جامعه المصطفی العالمیه خبرداد.

پایان بخش این مراسم که بیش از دو ساعت به طول انجامید، تقدیر و اهدای جوایز به طلاب برگزیده در سال تحصیلی گذشته بود که این طلاب از کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، نیجر و عراق بودند.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم با توجه به اعیاد ذی حجه از جمله میلاد امام هادی(ع) و در پیش بودن عید بزرگ غدیر خم، آقای جعفرنژاد از مدحان استان قم به مدیحه سرایی و قرائت سرود پرداخت.

یادآور می شود، مجتمع آموزش عالي فقه يکي از مراکز مهم آموزشي و تربيتي جامعه ‌المصطفي العالميه است که در مدرسه‌ مبارکه حجتيه مستقر شده و مرحوم حضرت آيت الله حجت كوه كمره‌اي(ره) اين مدرسه را در سال 1321 تأسيس كرده است.

اين مدرسه با مساحت 15000 متر مربع و به‌نام مقدس حجت بن الحسن(عج)، «حجتيه» نام گرفت و از بدو تأسيس تا كنون جمع زيادي از طلاب و شاگردان مكتب امام صادق(ع) و سربازان حضرت ولي‌عصر(عج) را در خود جاي داده و علما و فضلاي بسياري را در دامن خود و در كنار كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س) پرورانده است.

مدرسه عالي فقه و معارف اسلامي در‌ سال‌1381 هجری شمسی با تركيب پنج مدرسه حجتيه، مؤمنيه، شهابيه، مرعشيه و سلمان فارسي در مدرسه مبارکه حجتيه شکل گرفت.

طراحي رشته‌هاي فقه و معارف اسلامي، فقه و اصول و ساير رشته‌هاي فقه تخصصي و دوره‌ها و برنامه‌هاي متنوع آن در سطوح مختلف با هدف استفاده از توانمندي‌هاي حوزه و اراية‌ دروس و متون نظام سنتي حوزه در قالبي نو و شناخته شده از جمله اهداف این مرکز علمی است./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات