۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۲۲۶۹۸
همزمان با سراسر کشور؛

دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در خراسان جنوبی برگزار می شود

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان همزمان با سراسر کشور و در دو بخش برادران و خواهران در این استان برگزار می شود.
سبزه کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: عید قربان و عید غدیر، عید بندگی و تسلیم بودن در مقابل رضای الهی است.

وی گفت: عید قربان، عید دل کندن و رهایی از مطامع نفسی و غرائض درونی و مبارزه با نفس و عید غدیر، عید دلبستگی به فضائل ائمه اطهار(ع) است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: باید در دهه امامت و ولایت زیبایی های دین مبین اسلام و سیره و روش امام علی(ع) برای مردم بیان شود.

حجت الاسلام سبزه کار تصریح کرد: هیچ چیز مانند ولایت حضرت علی(ع) سفارش نشده است و با وجود امام علی(ع) از بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها نجات پیدا می کنیم و بسیاری از اعمال در صورتی قبول می شود که ولایت امام علی(ع) داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم پیام رسان اهل بیت(ع) باشیم، ادامه داد: آذین بندی مساجد و محله های اطراف مساجد، برپایی ایستگاه های صلواتی، انجام تبلیغات فرهنگی با بهره گیری از توان کانون های مساجد و برگزاری نشست های بصیرتی برای تبیین جایگاه غدیر و ولایت از جمله برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در دهه امامت و ولایت است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برپایی و برگزاری نمایشگاه های عکس و پوستر غدیرشناسی، انتشار و توزیع ویژه نامه غدیر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی و خوشنویسی و برگزاری جشن عقد اخوت از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان است.

حجت الاسلام سبزه کار اظهار کرد: همچنین نشستی ویژه ائمه جماعات سطح استان با هدف تبیین جایگاه غدیر در بین مردم روز 24 ذی الحجه برگزار می شود.

وی افزود: دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان نیز همزمان با سراسر کشور و در دو بخش برادران و خواهران برگزار می شود که علاقمندان تا 15 شهریورماه سال جاری می توانند از طریق سایت www.javananemasajed.ir و یا از طریق حضوری و پرکردن فرم در کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدام به ثبت نام کنند.

 مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان در نیمه دوم مهرماه سال جاری در استان برگزار می شود، گفت: مسابقات مدهامتان در بخش برادران در رشته های «قرائت(تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل» در دو سطح استانی و کشوری و رشته های «صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه» در گستره استانی برگزار می شود.

 حجت الاسلام سبزه کار عنوان کرد: مسابقات مدهامتان بخش خواهران در رشته «حفظ کل» در دو سطح استانی و کشوری و رشته های «قرائت(تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه استانی» در سطح استانی برگزار می شود./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات