۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۵۲۲۷۸۶
سخنران حرم حضرت معصومه:

سبک زندگی فاطمی منشور امام شناسی است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بعد از واقعه غدیر یک تنه به جنگ نفاق و دفاع از مقام امامت رفتند، گفت: سبک زندگی فاطمی منشور امام شناسی است.
عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رابودان، سخنران حرم حضرت معصومه(س) در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) بهترین منشور برای شناخت امام و به عبارت دیگر منشور امام شناسی است، گفت: حضرت زهرا(س) در تمام طول عمر خود بر محور امامت و رسالت حرکت کردند و بعد از غدیر یک تنه به جنگ نفاق و دفاع از مقام امامت رفتند.

وی با بیان اینکه اگر خطبه فدکیه و شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) نبود غدیر در طول تاریخ محو می شد، گفت: حضرت زهرا(س) با قبر مخفی و دفن شبانه خود پیام غدیر را به تمام نسل های بشر در طول تاریخ انتقال داده و بیان کردند که غدیر چیست و منظور از واژه مولا در غدیر چه بود.

رابودان با اشاره به فرازهایی از خظبه فدکیه تصریح کرد: حضرت زهرا(س) نفاق را عامل انحراف از غدیر عنوان کرده و در یک فراز از خطبه فدکیه خطاب به مردم از آنها می پرسند«آیا پدرم پیامبر نمی‌فرمود: «حرمت هرکس در فرزندان او حفظ می‌شود» چه به سرعت مرتکب این اعمال شدید(مقام امامت و فدک را غصب کردید) و حرمت فرزندان رسول خدا(ص) را حفظ نکردید.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نه تنها خود فدایی راه ولایت و دفاع از مقام امامت شد بلکه فرزندان خود را نیز ولایتمدار تربیت کرد به گونه ای تمام فرزندان ایشان در حمایت از حق ولایت امام علی(ع)به شهادت رسیدند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه انسان ولایتمدار اهل چون و چرا نیست بلکه تبعیت محض دارد، گفت: خانواده اهل بیت(ع) در ولایتمداری الگو هستند به گونه ای که امام حسین(ع) زمانی که قصد کربلا کردند هیچ کس از اعضای خانواده ایشان را تنها نگذاشت و همه در حمایت از ایشان به عنوان امام عصر خویش در میدان حاضر شدند.

رابودان ادامه داد: مقام امامت به حدی رفیع و عظیم است که اگر برای دفاع از مقام امامت لازم شد انسان باید تمام اعضای خانواده خود را فدا کند.

وی یادآور شد: شاخصه حضرت زهرا(س) برای تربیت فرزندان، تبعیت از امام بود به گونه ای که هرگز امام حسن و امام حسین(ع) و سایر فرزندان حضرت زهرا سلام الله عیلها گامی را خلاف گام های امام عصر خویش بر نداشتند و امام حسن و امام حسین(ع) با وجود شجاعت و دلیری پس از شهادت مادر از امام علی(ع) تبعیت کرده و در کنار پدر به خاطر حفظ مصلحت امت سکوت کردند./968/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات