۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۲۲۸۲۸
مدیرکل اوقاف مازندران:

غدیر نقطه اتصال امت اسلامی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از غدیر به عنوان نقطه اتصال امت اسلامی به یکدیگر یاد کرد و با بیان این که باید از این ظرفیت عظیم در راستای وحدت و همبستگی امت اسلامی بهره گیریم، گفت: متأسفانه برخی بدخواهان و دشمنان تلاش می کنند غدیر را عامل تفرقه و اختلاف میان مسلمانان عنوان کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و‌ امور خیریه مازندران دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و غدیر در ساری برگزار شد با تبریک فرا رسیدن دهه غدیر، این ایام را فرصت ارزشمندی برای تبیین مسأله غدیر و امامت در جامعه  دانست.

وی با بیان این که تبیین موضوع غدیر تنها نباید به این ایام ختم شود، افزود: غدیر مسأله ای همیشگی است و تنها مربوط به یک دوره و زمان خاصی نیست بلکه همواره در جامعه اسلامی همچون خورشیدی تابان نورافشانی می کند.

مدیر کل اوقاف و‌ امور خیریه مازندران با اشاره به این که با نورانیت غدیر می توان به پیشرفت های گسترده ای دست یافت، خاطرنشان کرد: تنها با بهره گیری از فرهنگ غدیر است که می توانیم به اوج سعادت و کمال دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام حیدری از غدیر به عنوان بارزترین جلوه تشیع و خط ولایت یاد کرد و با بیان این که جامعه اسلامی تنها با بهره گیری از خط ولایت به رشد و تعالی دست خواهد یافت، تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین مشکلات جوامع اسلامی عدم بهره مندی از وجود ولایت و رهبری است.

استاد حوزه علمیه مازندران، از ولایت فقیه به عنوان استمرار غدیر یاد کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران با بهره گیری از وجود ولایت امروز به یک کشور اثرگذار و تعیین کننده در جهان اسلام تبدیل شده است، گفت: اگر کشورهای اسلامی منطقه نیز از وجود ولی فقیه بهره مند بود امروز شاهد چنین بحران های گسترده ای نبودند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که غدیر مظهر امامت شیعی و نتیجه نزول وحی به جان پیامبر گرامی اسلام است، افزود: پیامبر گرامی اسلام به فرمان الهی به منظور حفظ و تکامل دین رسالت را به امامت پیوند زدند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که اگر واقعه غدیر خم اتفاق نمی افتاد دین در مسیر تحریف و بدعت های بسیاری قرار می گرفت، تصریح کرد: خداوند متعال در جریان غدیر خطاب به پیامبر فرمود که با این اقدام ارزشمند دین خدا علیرغم همه تلاش های پیامبر گرامی اسلام کامل شد و این نشان دهنده اهمیت جایگاه موضوع غدیر است.

وی با تأکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حفظ و حراست از جایگاه غدیر در جامعه اسلامی هستیم، افزود: فرهنگ غدیر مبدأ تاریخ امامت و ولایت و همچنین سرچشمه ای لبریز از آب حیات و دریایی مواج از کرامت و هدایت های انسان کامل است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: بشر امروز تشنه عدالت و معرفت دینی است که امروز می توان با بهره گیری از فرهنگ ارزشمند غدیر که همچون چشمه پرآبی است که می توان از آن سیراب شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه انقلاب اسلامی بارقه امیدی را در قلوب امت اسلامی برای ترویج و گسترش فرهنگ غدیر در جهان ایجاد کرد، افزود: غدير تداوم دين خدا با امام معصوم(ع) است و صحنه تاریخی و ماندگار غدیر موجب توجه انسان های بیدار و آزاده جهان شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که غدیر پذیرش امتداد ولایت پیامبر گرامی اسلام در وجود امام علی(ع) بوده است، خاطرنشان کرد: غدیر اهداف بعثت نبی مکرم اسلام را دنبال کرده است.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که امام علی(ع) بهترین شخصیت برای ادامه مسیر پیامبر گرامی اسلام بودند، افزود: تداوم الگوی حکومتی پیامبر گرامی اسلام در غدیر تثبیت شد و علیرغم بدعهدی مردم، از سوی ائمه معصومین(ع) ادامه پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر مسیر صحیح زندگی کردن را به انسان ها نشان داد، گفت: هر فردی به غدیر و ارزش های حاکم بر آن متصل شود به سعادت و کمال دست خواهد یافت، چون غدیر همچون چراغ تابانی است که در ظلمت و تاریکی مسیر صحیح را به ما نشان می دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از غدیر به عنوان نقطع اتصال امت اسلامی به یکدیگر معرفی کرد و با بیان این که باید از این ظرفیت عظیم در جهت وحدت و همبستگی امت اسلامی بهره گیریم،خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی بدخواهان و دشمنان تلاش می کنند غدیر را عامل تفرقه و اختلاف میان مسلمانان عنوان کنند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که غدیر نقطه اتصال فرق اسلامی است، تصریح کرد: امروز امت اسلامی برای رشد و تعالی و همچنین خنثی کردن توطئه های دشمنان در جوامع اسلامی نیازمند وحدت و همدلی هستند که غدیر می تواند بهترین ظرفیت برای رسیدن به این وحدت اسلامی باشد.

وی با بیان این که متأسفانه امروز دنیای اسلام حال خوشی ندارد و در آتش کینه و اختلاف می سوزد، ادامه داد: امت اسلامی به ویژه علما و بزرگان دینی باید تلاش کنند با کنار گذاشتن برخی اختلاف سلیقه ها در جهت رسیدن به یک وحدت نظر برای حفظ و حراست از اسلام تلاش کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که اختلاف و تفرقه تنها به سود دشمنان اسلام است و مسیر را برای رسیدن دشمنان و بدخواهان اسلام به اهداف شوم آنها هموار می کند، بیان داشت: امروز دنیای اسلام نیازمند یک آرامشی است که می توان با وحدت و همبستگی به این آرامش درونی دست یافت.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که جبهه کفرو استکبار با ایجاد و حمایت گروه های تکفیری تروریستی تلاش کرد تا ریشه اسلام ناب و حقیقی را بسوزاند و اسلام آمریکایی را جایگزین آن کند، افزود: اما با هوشیاری جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی این نقشه شوم با شکست مواجه شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا و همچنین همراهی و حمایت های رژیم سعودی شکست خورده جنگ در کشورهای اسلامی بوده اند، بیان داشت: امت اسلامی از این پس باید هوشیار باشند که تا دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنند و تنها با وحدت درونی در جهت حفظ اسلام ناب تلاش کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات