۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۲۲۹۹۶
همزمان با عید غدیر؛

۴۲ طلبه لرستانی به لباس روحانیت ملبس می شوند

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان از برگزاری مراسم تلبس طلاب پایه پنج به بالا در روز عید غدیر خبر داد و گفت: در این مراسم ۴۲ نفر از طلاب مدارس علمیه ازنا، الیگودرز، بروجرد و خرم آباد ملبس به لباس روحانیت می شوند.
تلبس طلاب

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری مراسم تلبس طلاب بیان داشت: روز عید غدیر 42 نفر از طلاب لرستانی ملبس به لباس روحانیت می شوند.

وی با بیان اینکه این افراد که ملبس به لباس روحانیت می شوند طلاب پایه پنج به بالا هستند، افزود: این افراد در مصاحبه تلبس شرکت کردند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان محوریت برگزاری مصاحبه طلابی که ملبس به لباس روحانیت می شوند را اخلاق، احکام، زی طلبگی و بیان رسالت های تبلیغی طلاب بیان کرد.

وی یادآور شد: مراسم تلبس طلاب استان لرستان با حضور طلاب مدارس علمیه برادران شهرستان ازنا، الیگودرز، بروجرد و خرم آباد برگزار می شود.

حجت الاسلام پیرمحمدی با بیان اینکه لباس روحانیت مقدس است، عنوان داشت: طلابی که ملبس به لباس روحانیت می شوند باید قدر این لباس و موقعیت خود را بدانند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با اشاره به الگو بودن روحانیت، طلاب و مبلغان برای دیگر مردم جامعه خاطرنشان کرد: این افراد پس از ملبس به لباس روحانیت باید از لحاظ اخلاق و رفتار الگوی آحاد مردم به ویژه نسل جوان باشند.

وی در ادامه به شرایط تلبس طلاب اشاره و عنوان کرد: افرادی که شرایط لازم را داشته باشند و در کارگاه های آموزشی تلبس شرکت کرده باشند، در آیین تلبس شرکت می کنند.

حجت الاسلام پیرمحمدی یادآور شد: از شرایط تلبس طلاب داشتن توانایی رویارویی با مردم و توانمندی پاسخگویی به سؤالات و شبهات است./9459/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات