۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۲۳۲۳۸
معاون جامعه الزهرا:

پژوهش و تفقه در دین مهم ترین رسالت طلاب است

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س) با بیان این که پژوهش و تفقه در دین مهم ترین رسالت طلاب سطوح عالی است، گفت: امروزه نیاز روز جامعه در انجام پژوهش های کاربردی است.
حاجی زاده _ جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا حاجی زاده، معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س) امروز در همایش طلاب جدیدالورود سطح سه که در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به اینکه زیارت جامعه کبیره مهم ترین میراث امام هادی(ع) در راستای شناخت و احیای سیره معصومان برای مسلمان است، گفت: امام هادی(ع) با مقابله با جریان های انحرافی سیره علمی و عملی حضرت رسول(ص) و ائمه معصوم(ع) را رد جامعه احیا کردند.

وی با اشاره به این که سطح سه از سطوح عالی حوزه علمیه بوده و افراد کمی توفیق تحصیل در این سطح را دارند، گفت: طلاب سه سطح سه نباید تنها به آموختن و حفظ صرف دروس اکتفا کنند بلکه باید خود را برای امر تدریس و پژوهش آماده کنند.

معاون آموزشی و تربیتی جامعه الزهرا(س) با بیان این که پژوهش و تفقه در دین مهم ترین رسالت طلاب سطوح عالی است، تصریح کرد: امروزه نیاز روز جامعه در انجام پژوهش های جزئی نگر بوده و طلاب باید از کلی گویی پرهیز کرده و به دنبال راهکار عملی برای مسائل روز باشند.

حجت‌الاسلام‌ حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به شرایط تحصیل در سطح سه جامعه الزهرا(س) گفت: در آغاز هر نیم سال تحصیلی، درسی را به‌عنوان درس اصلی قرار دهید و با این روش بهره بیشتری از آن درس ببرید و بر روی آن کار ویژه‌ای با مطالعه کتاب و مقالات داشته باشید.

وی با اشاره به اهمیت دقت در موضوعات دروس آموزشی اظهار کرد: در هر درسی ابتدا باید بدانید چه می‌خوانید و درنهایت از آن مبحث درسی چه مطلبی استخراج می‌کنید و ربط مباحث درسی نسبت به تعریف اصلی آن درس را بیابید.

معاون آموزشی و تربیتی جامعه الزهرا(س) ادامه داد: اساتید در زمان تدریس مباحث و موضوعاتی که برای امر پژوهش و پایان‌نامه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد را معرفی می‌کنند و طلاب باید با یادداشت‌برداری از این فرصت استفاده کنند تا در زمان نگارش مقاله و پایان‌نامه دغدغه موضوع نداشته باشند و از راهنمایی اساتید تنها برای یافتن منبع استفاده کنند.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به افزایش گرایش‌های رشته‌های تعلیم و تربیت گفت: رشته تعلیم و تربیت به پنج گرایش تبدیل‌شده و این طرح در نیم سال دوم اجرا خواهد شد و دروسی ارائه‌شده در نیم سال اول، بین  پنج گرایش آینده مشترک خواهد بود.

حجت الاسلام حاجی زاده خطاب به طلاب جدید الورود سطح سه یادآور شد: با توجه به این که رشته‌های تحصیلی شما عام هستند، باید در حین تحصیل سعی کنید با راهنمایی اساتید و بر اساس ذوق و توان خود، ریز موضوعات درسی را برای پژوهش در آینده انتخاب کنید تا بر روی آن موضوع کارشناس شوید./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات