۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۲۳۳۳۱
حجت الاسلام والمسلمین حسيني خراساني؛

جنایات امروز میانمار نتیجه اجرایی نشدن اهداف غدیر است

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به نسل كشي مسلمانان ميانمار، گفت: اگر اهداف غدير خم اجرا مي شد خبري از جنايات اخير ميانمار نبود.
حجت الاسلام والمسلمین سيد احمد حسيني خراساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت دهه امامت و ولايت شامگاه گذشته در مسجد حضرت ابراهيم(ع) ابراهيم  آباد پاكدشت با حضور جمعي از شهروندان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سيد احمد حسيني خراساني در اين مراسم در تبيين درسهاي اخلاقي از امام رضا(ع) به نقل از يكي از اشخاص برجسته شيعه با بيان اينكه در مجلسي مملو از جمعيت مسلمان شيعه و سني در محضر امام رضا(ع) ناگهان بحث غدير خم بين حضار به وجود آمد و يكي مطرح كرد كه اصلا چه نيازي به غدير بود؟ چرا غدير به وجود آمد؟ و امام رضا(ع) بدون هيچ گونه ناراحتي، فرمودند روز غدير در آسمانها مشهور تر است تا روي زمين، فرشته ها غدير را بهتر مي‌شناسند.

خاطره حجت الاسلام والمسلمین حسيني خراساني از سفر به سرزمين خم

عضو مجلس خبرگان رهبري با ذكر خاطره اي از سفر به منطقه ممنوعه و حفاظت شده خم، مطرح كرد: همراه چند تن از جوانان شيعه انقلابي، شجاع و نترس جده در تيرماه سال 1391 راهي سرزمين خم شديم كه امروزه بنا به دلايلي حافظت شده است. بعد از كلي زحمت مسيريابي و پرس و جو و عبور از ورودي ها، نزديك اذان ظهر به محلي كه روي تكه سنگ هاي آنجا توسط رهگذران نام غدير خم حك شده بود رسيديم، بعد از يقين پيدا كردن از محل دقيق غدير، در آنجا به نيابت از همه كساني كه غدير را دوست دارند سجده شكر بر آن شنزار خم به جا آورده و  زيارت امين الله را هم خوانديم.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری در همان سرزمين غدير خم پیامبر اسلام(ص) علي را به عنوان وصي و جانشين بعد از خود معرفي كردند.

وي با بيان اينكه روح شهدا امشب از زنده شدن ياد علي(ع) شاد مي شوند، ابراز كرد: همه شهداي انقلاب اسلامي از شهداي 15خرداد تا شهيد محسن حججي آمدند تا مكتب غدير را پياده كنند.

واقعه كربلا براي حفظ مكتب غدير بود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به نسل كشي مسلمانان ميانمار، بیان كرد: اگر اهداف غدير خم اجرا مي شد خبري از جنايات اخير ميانمار نبود.

وي اضافه كرد: امروز سازمان هاي بين المللي و به ظاهر حامي حقوق بشر سكوت افراطي اختيار كرده اند، چرا كه اربابشان آمريكا حامي بوداييان است.

نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري افزود: ارزش انقلاب اسلامي به اين است كه در خدمت مكتب غدير باشد، اگر انقلاب در مسير غدير نباشد؛ هيچ ارزشي ندارد.

وي خاطرنشان كرد: بپا شدن كربلا فقط براي غدير خم بود، همينطور شهادت طفل شيرخوار امام حسين(ع) هم براي حفظ غدير بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پايان تصريح كرد: مسؤولان كشور تلاش كنند تا به مكتب غدير خدمت كنند كه اگر كسي به اين مملكت خدمت كند به سعادت بزرگي رسيده است./804/۲۰۲/ح

 

ارسال نظرات