۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۳۸۴
حجت الاسلام پناهیان تشریح کرد؛

اهمیت و نقش مردم در سرنوشت عمومی جامعه

مشاور ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خداوند نقش هر فرد را در ایجاد نور و یا ظلمت در جامعه به حساب می‌آورد و عذاب و پاداش را بر این اساس به یک جامعه نازل می‌کند.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، مشاور ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در مراسمی که صبح امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: در جنگ حق و باطل، معمولاً در افکار عمومی نقش خواص جبهه باطل خیلی پررنگ می‌شود و عموم مردم که نقش مؤثرتر و پنهانی که دارند زیاد در نظر گرفته نمی‌شود، در حالی که خداوند متعال می‌فرماید مردمی که راه باطل را انتخاب می‌کنند آنها را دوبرابر سران جبهه باطل عذاب خواهد کرد.

وی افزود: در سوره اعراف خداوند عزوجل می‌فرماید «به آنها گفته می‌شود که وارد جهنم شوید مانند امت‌های دیگری که وارد دوزخ می‌شوند در این هنگام هر امتی که وارد جهنم می‌شود قوم دیگر را لعن می‌کنند و مردم عادی به خداوند می‌گویند خدایا اینها(ستمکاران) ما را گمراه کردند پس چرا همه ما یکجا عذاب می‌شویم در حالی که آنها ما را گمراه کردند».

مشاور ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ابراز داشت: نقش مردم در تمام امور و شئونات جامعه چندین برابر است. خداوند نقش هر فرد را در ایجاد نور و یا ظلمت در جامعه به حساب می‌آورد و عذاب و پاداش را بر این اساس به یک جامعه نازل می‌کند.

وی ابراز داشت: حسادت و تکبر نسبت به اولیای الهی فقط کار برجستگان و نخبگان و خواص جامعه نیست بلکه در عوام هم وجود دارد و خداوند به آن ترتیب اثر می‌دهد.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه اظهار داشت: قصه عاشورا این است که مردم امام حسین(ع) را کشتند و دشمنان اصلی در کنار ایستاده بودند. تأثیر مردم و نقش آنها در امور بسیار زیاد است به همین علت در دعای باران گفته می‌شود که مردم با هم دعا کنند تا مستجاب شود.

مشاور ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به جنایاتی که در میانمار امروز رخ می‌دهد، گفت: چرا هیچ کس در برابر این جنایات حرفی نمی‌زند و کاری نمی‌کند، علتش این است که کسی نمی‌خواهد اصولاً کاری کند و این افراد خودِ ما هستیم که هیچ کاری نمی‌کنیم زیرا هنوز آن‌طور که باید و شاید از این اتفاق دل‌مان نسوخته و آن‌‌چه خداوند می‌خواهد که همان یک‌دلی و وحدت است تحقق پیدا نکرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از امام صادق(ع) روایت است کبر در دل بدترین آدم‌ها خانه می‌کند و ممکن است در دل هر فردی وجود داشته باشد. آگاه باشیم که اگر نسبت به انسانها و مسلمانان عالم بی اهمیت باشیم، این شومیِ دلِ ما در عالم اثر دارد. خداوند نسبت به اعمال و بی‌تفاوتی‌های ما عکس العمل نشان می‌دهد./966/۲۰۲/ح

 

ارسال نظرات