۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۳۸۷
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سپاسی:

مظلوم‌نمایی اصحاب فتنه زمینه‌سازی برای فتنه‌های دیگر است

عضو تشکل اساتید حوزه، الگوی سیاسی «فرار به جلو» را انگیزه و هدف فتنه انگیزان در جریان طراحان ایده برداشتن حصر از اصحاب فتنه دانست و گفت: ظلم جلوه دادن حصر خود نوعی از فتنه است.
حجت الاسلام  کاظم سپاسی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم سپاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل شعارهایی که به بهانه حصر شکنی اصحاب فتنه از سوی برخی از مغرضان مطرح می‌شود پرداخت و اظهار داشت: آنان که به بهانه حصر اصحاب فتنه زمینه اختلال در اذهان عمومی را فراهم می‌کنند که بتوانند زمینه‌های تشکیک و فتنه را ایجاد کنند باید توجه داشته باشند که با رأفت اسلامی با اصحاب فتنه برخورد شده است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم بابیان این‌که در تمام نظرسنجی‌های عمومی خواسته عموم ملت ایران محاکمه رسمی اصحاب فتنه است، ابراز داشت: جرمی به سنگینی انگیزه براندازی و فتنه‌ای که حقوق عموم ملت ایران را از بین ببرد، مگر غیر از اعدام می‌تواند حکمی داشته باشد! باید توجه داشته باشیم که اصحاب فتنه با ادبیات زبانی، قلمی، رسانه‌ای و به هر شکل ممکن از فتنه حمایت جدی داشته‌اند و خود جرقه و آتش‌افروزی فتنه را بر عهده داشته‌اند؛ این در حالی است که خود این اصحاب فتنه در آتش فتنه دمیدند و پس از دمیدن در این آتش حمایت جدی از این جریان کردند و حتی یک‌بار هم این جریان را محکوم نکردند.

وی به بیان احکام حقوقی شناخته‌شده در سطح بین‌المللی برای کسانی که «فتنه کنند تا امنیت، آسایش و رفاه، اقتصاد و دین مردم به خطر می‌اندازند و زمینه براندازی نظام اسلامی را فراهم می‌کند» پرداخت و گفت: آیا در سراسر دنیا برای چنین کسانی کمتر از حکم اعدام، احکامی تعیین‌شده است؛ بر این اساس حصر کمترین حکمی حقوق بشری است که برای اصحاب فتنه تعیین‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سپاسی، الگوی سیاسی «فرار به جلو» را انگیزه و هدف فتنه انگیزان در جریان طراحان ایده برداشتن حصر از اصحاب فتنه دانست و اظهار داشت: اینکه برخی سعی می‌کنند با حرمت‌شکنی با این ادبیات که «حالا یک اتفاقی افتاده است و مثلاً اشتباهی کرده‌اند و ما نباید این‌قدر به این جریان تمرکز کنیم» حصر را یک نوع ظلم جلوه دهند درحالی‌که خود چنین رفتاری فتنه است؛ چراکه با قبح شکنی چنین رفتارهایی زمینه فتنه‌انگیزی در آینده را به وجود می‌آورد.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم بهانه‌جویی برخی که شعار برداشتن حصر از اصحاب فتنه می‌دهند را اقدام حساب‌شده توصیف کرد و گفت: کمترین جزای اصحاب فتنه حصر است و باید با این افراد شدیدتر از این برخورد شود؛ این در حالی است که رأفت ولی امت اسلام شامل حال این افراد شده است که حصر حکمی تعیین‌شده نظام اسلامی برای اصحاب فتنه باشد.

وی در پایان به حقوق خون پاک شهدای فتنه 88 اشاره کرد و ابراز داشت: مردم باید توجه داشته باشند که این افراد زمینه شهادت چندین تن از هم‌وطنان و بسیجیان مخلص نظام اسلامی‌شده‌اند؛ بر این اساس مسؤول این خون‌های پاک همین اصحاب فتنه هستند که ابعاد آن را رهبری و مدیریت می‌کردند./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات