۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۲۳۴۰۲
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

نمی توان با منصب و برند برای تبلیغ و هدایت به سراغ مردم رفت

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این مطلب که نمی توان با دعوا در مسیر تبلیغ مؤثر، به نتایخ خوبی رسید، گفت: در واقع تبلیغ هنرمندانه با زبان نرم و به دور از هرگونه کبر و غرور و تکبری انجام می شود.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در همایش فصلی روحانیان مستقر و روحانیان سپاه استان که امروز 16 شهریور در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، به بیان روش های تبلیغ مؤثر و واقعی با اشاره به سوره یاسین پرداخت.

وی با بیان اینکه نمی توان با احساس خودبرتربینی مردم را هدایت کرد، افزود: اگر از سوی مبلغان دینی اینگونه بیان شود که ما هیچ وظیفه ای در قبال جامعه جز ابلاغ رسالت نداریم و نمی توانیم برای مشکلات شما کاری انجام دهیم، در این صورت تبلیغ شما با شکست مواجه می شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که یک نفر با نگاه بالا به پایین نمی تواند برای هدایت مردم کاری انجام دهد، اظهار کرد: مبلغ باید از جنس و تبار مردم باشد و طوری رفتار نکند که گویی تافته جدابافته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه برخی از موضع قدرت و یا نخبگانی از بالا می خواهند با مردم صحبت کنند، تصریح کرد: در این حالت حتی اگر اخلاص هم وجود داشته باشد، هدایت صورت نمی گیرد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: برای اینکه دل های مردم جذب شود از منطق و استدلال در قدم اول باید استفاده کند، در این صورت با برخورد و جنگ نمی توان مردم را هدایت و در نهایت آنها را جذب کرد و از طرفی با منصب و برند هم نمی توان برای تبلیغ و هدایت به سراغ مردم رفت که اینگونه رفتارهای تبلیغی هم شکست خورده است.

وی با تأکید بر این مطلب که نمی توان با دعوا در مسیر تبلیغ مؤثر به نتایخ خوبی رسید، تصریح کرد: در واقع تبلیغ هنرمندانه با زبان نرم و به دور از هرگونه کبر و غرور و تکبری انجام می شود./934/۲۰۲/ح

ارسال نظرات