۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۲۳۴۶۱
در گفت وگو با رسا تشریح شد؛

جزئیاتی از برنامه پیاده‌روی غدیر/ راه اندازی ۱۰ ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم

مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی به تشریح جزئیاتی از برنامه پیاده روی غدیر پرداخت و گفت: سال گذشته حدود ۶ هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند و امسال آمادگی حضور بیش از ۱۱۰ هزار نفری مردم را داریم.
حجت الاسلام محمدرضا وطن خواه حجت الاسلام محمدرضا وطن خواه

حجت الاسلام محمدرضا وطن‌خواه مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سابقه پیاده روی غدیر، اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار این مراسم با عنوان «پیاده روی غدیر تا ظهور و غدیر روز بیعت روز تجدید بیعت با امام زمان علیه السلام» به صورت آتش به اختیار از سوی این ستاد مردمی برگزار شد و شاهد حضور شش هزار نفری مردم بودیم.

وی گفت: امسال با اعلام حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و همکاری چهره‌هایی همچون حجج‌الاسلام والمسلمین فرحزاد، میرباقری، رفیعی فضا کاملا متفاوت شده است.

مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی ابراز داشت: حجت الاسلام میرزا محمدی 10 مداح و 5 نفر از شعرا، و 3 نفر سخنران را برای این مراسم هماهنگ کردند؛ چند جلسه مفصل داشتند و روی دقیقه به دقیقه مراسم کار کردند. یعنی از ساعت چهار بعد از ظهر که مراسم در حرم حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود تا انتهای آن که به نماز مغرب و عشا در مسجد مقدس جمکران ختم خواهد شد، در تمام مسیر برنامه دارند.

حجت الاسلام وطن‌خواه گفت: تا کنون راه اندازی 10 ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) قطعی شده است و احتمالا این تعداد افزایش داشته باشد. ما آمادگی حضور بیش از 110 هزار نفری مردم را داریم.

وی اشاره به این که پیاده روی غدیر یک حرکت نوپایی است، اظهار داشت: کسانی که در این زمینه کار می کنند چه یک پیامک بدهند، چه خبر کار کنند و یا در شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی کنند در پایه گذاری این سنت حسنه شریک خواهد بود؛ از آنجا که «مَنْ سَنَّ فِي الإِسْلامِ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُهَا وَأَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا بَعْدَهُ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْقُصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَيْءٌ» با این کار یک صدقه جاریه برای خود تهیه خواهند کرد./۹۲۸/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات