۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۲۳۵۰۸

پیام آیت الله صافی گلپایگانی به دهمین اجلاس سالانه غدیر

دهمین اجلاس سالانه غدیر با حضور علما، فضلا، اساتید و محققان حوزه و دانشگاه و شیفتگان امیرمؤمنان(ع) و با قرائت پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.
آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری رسا، دهمین اجلاس سالانه غدیر با حضور علما، فضلا، اساتید و محققان حوزه و دانشگاه و شیفتگان امیرالمومنین(ع) و با قرائت پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.
متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله الّذي جعل إکمال دينه و إتمام نعمته بولاية اميرالمؤمنين و الائمة المعصومين عليهم السلام

عيد اکمال دين و اتمام نعمت، و عيد اعلام ولايت را به همه مسلمانان جهان و شيعيان با اخلاص و غديريان پاک‌گوهر، تبريک و تهنيت عرض مي‌کنم.

همايش سالانه غدير در مشهد مقدّس در جوار مضجع نوراني حضرت ثامن الحجج عليّ بن موسي الرضا عليه و عليهم آلاف التحية و الثناء فرصت گرانقدر و ارزشمندي است که دوستداران اهل البيت عليهم‌السلام، بار ديگر شخصيت و هويّت مکتبي خود را به جهانيان نشان داده، و بر چنين مقام گران‌بها و والائی افتخار نمايند؛ فرصتي که در آن، فرهنگ غنيّ غدير- که همان فرهنگ واقعي و حقيقي اسلام، و بلکه فرهنگ واقعي تمام اديان آسماني مي باشد- را به تشنگان حقايق اصيل و معنويت، و طالبان معرفت و کمال، معرّفي نمايند. نردبان سير و ترقّي و فتح قلّه‌هاي معرفت غدير است، و راه حفظ استقلال و عظمت کشور و دفع استضعاف و استکبار، تمسّک به غدير و الهام از مفاهيم غدير است.

بازگويي داستان غدير براي مردم بخصوص نوجوانان و جوانان عزيز که داستان يک تاريخ جاودان و ماندني است، وظيفه بزرگان و دانشمندان ديني، و پدران و مادران است.

معرّفي غدير، يعني شناخت الگوي بزرگ حيات و زندگي، و شناخت راه مستقيم تکامل و سعادت واقعي که بشريت به آن نيازمند است.

مکتب غدير و پيام روح‌بخش آن، بايد در تمام مراکز علمي و حوزه هاي ديني، تدريس شود، و کرسي غديرشناسي در مراکز معتبر علمي جهان تأسيس گردد تا مردم شناخت واقعي به مبلّغ غدير، يعني حضرت رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم، و صاحب غدير که همان صاحب ولايت و امامت و وصايت است، يعني حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام داشته باشند، و از حيات طيّبه آنان الگو گرفته و جان خود را سر زنده، و زندگي خود را جاودانه و پربرکت و خدايي نمايند.

در پايان از همه بزرگواراني که به نوعي در مراسم غدير و احياي نام غدير، زحمت مي‌کشند و بخصوص از خادمان دربار علوي، در اين همايش با عظمت و نوراني، تشکّر نموده، و از خداوند متعال مسئلت دارم که همه آنان مشمول عنايات و توجّهات حضرت ولي عصر ارواح العالمين له الفداء قرار بگيرند؛

اللّهم عجّل فرج وليّک و انصره نصراً عزيزاً و افتح له فتحاً يسيراً بحقّ محمّد و آله الطاهرين صلوات الله عليهم أجمعين.

لطف الله صافي
غدير 1438 هـ.ق

/۱۳۲۳/۱۰۳/ح

ارسال نظرات