۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۲۳۵۲۰
آيت الله دري نجف آبادي:

حوزه فقاهت بايد همچنان پويا و زنده بماند

نماينده ولي فقيه در استان مركزي بر تداوم خط فقاهت و ولايت، تأكيد كرد و گفت: حوزه فقاهت بايد همچنان پويا و زنده بماند و مانند عمودي از نور و روشنايي و حيات در افق تاريخ تا عصر حضرت امام زمان(عج) تداوم پیدا کند.
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله قربانعلی دری نجف آبادی پنجشنبه شب در مراسم پاسداشت۵۰ سال تلاش و مجاهدت عالمان و مبلغان دينی و گراميداشت ۳۳ طلبه شهيد آران و بيدگل در آستان مقدس محمد هلال ابن علي(ع) اين شهرستان، با تبريك ميلاد امام هادي و عيد غدير، گفت: امروز دلدادگان و دلباختگان و عاشقان امام زمان(عج) بايد سفره نوراني و با بركت امام عصر(عج) و قال الصادق و قال الباقر(ع) را پهن كنند.

وي افزود: اين همان سفره اي كه محمد بن هلال و علي بن باقر(ع)، علي ابن موسي الرضا(ع)، فاطمه معصومه(س)، عبدالعظيم حسني و احمد ابن موسي(ع) آن را پهن كرده اند.

به گفته وي، امروز نيز برادران اهل علم و پاسداران حريم ولايت و فقاهت و پاسداران حريم اسلام و قرآن و عزت و شرف اين سفره را پهن كرده اند و در همه جبهه ها از جمله امر به معروف و مبارزه با طاغوت و آمريكا و اسرائيل مبارزه مي‌كنند.   

آيت الله دري نجفي آبادي گفت: آثار عالمان و مبلغان دينی شهرستان آران و بيدگل كه عمري را در خدمت اهل بيت(ع) بودند و عمري را قال الصادق و قال الباقر گفته اند و روضه امام حسين(ع) خوانده اند بايد بعنوان تذكره در تاريخ ثبت و ضبط شود.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي در ادامه با اشاره اينكه مداد علما و دماء شهدا در اسلام خيلي ارزشمند است، اظهار داشت: عالمان ديني از جمله كساني هستند كه هم داراي مداد علما و هم دماء شهدا هستند و زبان اين بزرگواران زبان اسلام و خدمتگذار اسلام و اهل بيت(ع) بوده اند به طوري كه فرزندان دلير خودشان را در راه اسلام  تقديم كرده  و به شهادت رسيده اند.

آيت الله دري نجفي آبادي تداوم خط فقاهت و ولايت براي مردان و زنان و جوانان و دانشگاهيان را جزء واجب ترين كارها خواند و عنوان كرد: در حوزه فقاهت، فقه پوياي اهل بيت(ع) و فقه صاحب جواهر، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مراجع و علما و بزرگان بايد همچنان پويا و زنده بماند و مانند عمودي از نور و عمودي از روشنايي و حيات و عمودي از امر به معروف و نهي از منكر در افق تاريخ تا عصر ولي عصر امام زمان(عج) تداوم داشته باشد.

وي احترام به علما را احترام به اسلام دانست و اظهار داشت: احترام به علما تعظيم شعائر اسلامي و وظيفه همه است تا نسبت به علما و سادات به ويژه به بيوت شريف شهدا حداكثر تعظيم و تجليل و احترام را داشته باشيم چرا كه براي آخرت ما بعنوان ذخيره باقي خواهد ماند.

امام جمعه اراك تأكيد كرد: همانگونه كه علماي اين خطه طي 50 سال  گذشته سند پيروزي ما بوده اند، امروز نيز بايد براي حفظ اين سند پيروزي، اهتمام ويژه داشته باشيم و جامعه ما بايد راستاي خط امامت و ولايت و رهبري و وحدت و انسجام و يكپارچگي حركت كند.

آيت الله دري نجف آبادي گفت: توسل به عنايات اهل بيت(ع) و امام زمان(عج) رمز موفقيت و رمز پيروزي است و اين همان راهي است كه بايد تداوم و استمرار داشته باشد.

در ادامه حجت الاسلام سيد محمد موسوي، امام جمعه شهرستان آران و بيدگل نيز با تبريك عيد غدير، گفت: عید سعید غدير عيد الله اكبر است و عيد ولايت و عيد زعامت و رهبري امام مسلمين اميرمؤمنان(ع) است و ما مفتخريم كه شيعه اميرمؤمنان(ع) هستيم و معتقديم اميرمؤمنان(ع) خليفه بلافصل پيامبر اكرم(ص) است.

وي افزود: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، هر كس بخواهد آدم را در علم، نوح را در عزم، موسي را در سياست و زكاوت، عيسي را در زهد و ابراهيم را در حلم اش ببيند بايد به جمال اميرمؤمنان(ع) نگاه كند و اميرمؤمنان علی(ع) جامع جميع صفات كماليه انبياء سلف است.        

حجت الاسلام موسوي با اشاره به تجليل از مجاهدت عالمان و مبلغان دينی شهرستان آران و بيدگل در اين مراسم، يادآور شد: اين عزيزان مبلغ دين و هميشه در خدمت نظام و اسلام  بودند كه نياز به تجليل از يك عمر خدمتي است كه اين بزرگواران در راه اسلام داشتند.

وي افزود: اين بزرگواران كساني هستند كه محاسن خود را در راه خدا و دين خدا سفيد كرده اند و در اين راه تلاش شبانه روزي و خستگي ناپذيري داشته اند و امروز در اين مراسم از آنها تقدير و تجليل مي شود.

لازم به ذكر است در مراسم پاسداشت۵۰ سال تلاش و مجاهدت عالمان و مبلغان دينی و گراميداشت ۳۳ طلبه شهيد آران و بيدگل در آستان مقدس محمد هلال ابن علي(ع) اين شهرستان از حجت الاسلام والمسلمين سليمان اقبالي، حجت الاسلام والمسلمين مصطفي صمدي، حجت الاسلام والمسلمين حبيب الله قاسمي، حجت الاسلام والمسلمين سيد فضل الله طاهائي، حجت الاسلام والمسلمين احمد خرم آبادي، حجت الاسلام والمسلمين محمد ناصريان و حجت الاسلام والمسلمين عباس يوسفيان، تقدير و تجليل شد./1307/۲۰۱/ح

 

ارسال نظرات