۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۲۳۵۹۳
حجت الاسلام موسوی:

آیت الله اسدالله احسانی همواره در جبهه حق مجاهدت می کرد

پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که آیت الله سید اسدالله احسانی در اوج قله فقاهت قرار داشت، اظهار کرد: وی با همه مراجع و بزرگان حوزه علمیه نجف همانند حضرات آیات خویی، تبریزی، شاهرودی، حکیم و ده ها مجتهد مسلم ارتباط نزدیک داشت.
گرامیداشت  شهداء مدافع حریم فقاهت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلام حسین موسوی در اولین یادواره ستاره های درخشان عرصه فقه و اجتهاد که به مناسبت اولین سالگرد ارتحال آیت الله سید اسدالله احسانی رییس از سوی مجمع علمای جعفری شمال افغانستان صبح امروز در مسجد امام زین العابدین(ع) برگزار شد، با بیان این که آیت الله اسدالله احسانی رییس الگوی بسیار خوبی برای همه اقشار جامعه است، گفت: سیاست یعنی تدبیر امور جامعه بر مبنای مصالح کشور و طبقات اجتماعی؛ وی به معنای واقعی کلمه سیاستمدار بود، چراکه همواره در فعالیت های خود مصالح عمومی جامعه را مد نظر قرار می داد و بر اساس آنها امور را تدبیر می کرد.

پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که آیت الله سید اسدالله احسانی در اوج قله فقاهت قرار داشت، اظهار کرد: وی با همه مراجع و بزرگان حوزه علمیه نجف همانند حضرات آیات خویی، تبریزی، شاهرودی، حکیم و ده ها مجتهد مسلم ارتباط نزدیک داشت و نماینده حضرت آیت الله حکیم در افغانستان بود.

وی افزود: آیت الله احسانی رییس تا پایان عمر خود هیچ گاه در برابر هیچ مرجعی موضع نگرفت و همواره در برابر آنها خاضعانه برخورد می کرد؛ این رفتار ها نشان دهنده مدبر بودن وی است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: آیت الله احسانی وقتی وارد افغانستان شد، همانند پدری دلسوز سعی در تربیت طلاب داشت، با همه روحانیون و فضلای افغانی با محبت برخورد می کرد و نسبت به همه اقشار جامعه دغدغه مند بود تا جایی که میان طلاب و روحانیون هیچ مخالفی نداشت.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: آیت الله احسانی رییس ارتباط خوبی با روشنفکران جامعه داشت و همواره در سیاست امور میانه رو بود.

وی در پایان یادآور شد: آیت الله احسانی رییس در درگیری هایی که در کشور افغانستان وجود داشته همواره در جبهه حق مجاهدت می کرد و حضوری بسیار فعالانه در این عرصه ها داشت./841/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات