۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۲۳۶۳۰
استاد حوزه علمیه:

آیت الله احسانی اهتمام جدی به تربیت و پرورش طلاب داشت

حجت الاسلام جوادی غزنوی گفت: مرحوم آیت الله احسانی با مبادرتی که در پرورش طلاب داشت، نسلی فقیه را به جامعه تحویل داد که تا مردم می توانند سال ها از وجود آنها استفاده های لازم را ببرند.
گرامیداشت  شهداء مدافع حریم فقاهت بحرین احسانی رییس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جوادی غزنوی در اولین یادواره ستاره های درخشان عرصه فقه و اجتهاد که امروز جمعه به مناسبت اولین سالگرد ارتحال آیت الله سید اسدالله احسانی رییس از سوی مجمع علمای جعفری شمال افغانستان در مسجد امام زین العابدین(ع) برگزار شد، با اشاره به این که علوم انسانی به ویژه فقاهت و شریعت دارای مراتب مختلفی است، گفت: علم فقاهت گاهی به صورت انفرادی خلق می شود که مصداق بارز حدیث پیامبر اکرم(ص) «إذا اراد الله بعبد خیراً فقَهَه فی الدین» است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: آیت الله سید اسدالله احسانی در خانواده ای رشد یافته که از سه قرن قبل عالم خیز بوده است.

وی افزود: این خانواده با تمسک به اهل بیت(ع) به این مقام دست پیدا کرده اند؛ مرحوم آیت الله احسانی با مبادرتی که در پرورش طلاب داشت، نسلی فقیه را به جامعه تحویل داد که تا مردم می توانند سال ها از وجود آنها استفاده های لازم را ببرند.

حجت الاسلام جوادی غزنوی عنوان کرد: ما باید به خود ببالیم که علمای بزرگی همچون آیت الله احسانی رییس از کشور ما برخاسته اند و به اوج قله فقاهت رسیده اند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد:  وی اهتمام جدی نسبت به تربیت و پرورش طلاب داشت و همچنین در کنار تدریس به تبیین معارف اهل بیت در میان مردم نیز مشغول بود؛ او پس از مدتی به نجف رفت و مدت 10 سال در آنجا به تحصیل علوم دینی نزد عالمان بزرگی همچون حضرات آیات خویی، صدر، تبریزی پرداخت و به درجه اجتهاد نائل آمد.

وی در پایان یادآور شد: وی شاگردان بزرگی تربیت کرد و همواره خود را خادم مردم می دانست؛ آنقدر نسبت به امور مردم دغدغه مند بود که تا آخرین لحظه عمرش در حال خدمت رسانی بود و در نهایت هم در همین حال چشم از جهان فرو بست./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات