۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۲۴۰۱۶
آیت‌الله موسوی جزایری:

طلاب جوانان را به گرایش های دینی و الگوی اسلامی سوق دهند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مهارت های کاری باید در روحانیت رعایت شود و به وسیله آن نسل جوان جامعه به گرایش های دینی و الگوی اسلامی جذب شود.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان شامگاه یکشنبه 19 شهریورماه در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی و فاطمیون شهرستان بندر امام که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد شرکت و ایراد سخنرانی کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در این مراسم معنوی با اشاره به نقش مساجد، اظهار داشت: مساجد از جمله سرزمین‌های پاکی هستند که در قرآن ذکر شده است و مسلمانان باید این نعمت الهی را شاکر باشند که این پایگاه های معنوی را در اختیار دارند. 

 آیت الله موسوی جزایری در ادامه با تبیین جایگاه روحانیت در جامعه، بیان داشت: مهارت های کاری باید در روحانیت رعایت شود و به وسیله آن نسل جوان جامعه به گرایش های دینی و الگوی اسلامی جذب شود.

وی افزود: یک روحانی باید به سوالات و شبهاتی که برای عموم جامعه رخ می دهد به طور بسیار مطلوب و مستند پاسخ دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در میان علمای جوان ما به ویژه در حوزه علمیه اهواز بایسته‌های روحانی به خوبی وجود دارد و این پیشرفت باید در تمامی حوزه های سراسر استان خوزستان گسترش یابد.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: همه نعمت‌ها در پرتو نعمت ولایت قرار دارد که خداوند متعال آن را در آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً» بیان کرده است و ما شیعیان امیرمونان(ع) باید شکرگذار و قدردان نعمت بزرگ ولایت باشیم.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در ادامه بیان داشت: مرحوم علامه امینی رضوان الله تعالی علیه در کتاب الغدیر روایت کرده است که پیامبر اکرم(ص) هنگام فرمودن جمله «من کنت مولاه و هذا علی مولاه» خطاب به مردم در واقعه غدیر، عمامه مبارک خود را بر سر حضرت علی(ع) قرار دادند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه غدیر نماد وحدت مسلمانان است، تصریح کرد: در روز غدیر خلیفه اول و دوم به عنوان پیشگامان این واقعه مهم امت اسلامی بودند و در صف اول اجتماع مردم قرار داشتند؛ از این رو بر همین اساس پیشنهاد ما این است که روز غدیر، روز وحدت میان مسلمانان جهان به شمار آید.

وی در پایان اظهار داشت: غدیر فقط مختص شیعیان نیست، بلکه باید تمام مسلمانان جهان در پرتو ولایت امیرالمومنین علی(ع) قرار گرفته و زیر پرچم وحدت قرار بگیرند.

گفتنی است در این مراسم 7 طلبه از طلاب شهرستان بندرامام خمینی به دست آیت الله موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه خوزستان و نماینده ولی فقیه در استان به لباس مبارک روحانیت ملبس شدند./9453/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات