۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۵۲۴۲۱۹
حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی:

طلاب از سیره و منش امام کاظم درس بگیرند

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم بهره گیری طلاب از سیره و منش امام کاظم(ع) به ویژه در حلم و بردباری بر ضرورت برنامه ریزی اخلاقی در کنار برنامه ریزی علمی و درسی تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم جشن میلاد امام موسی کاظم(ع) ویژه طلاب حوزه علمیه قم عصر دوشنبه در مسجد مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی در این مراسم طلاب حوزه های علمیه را شاگردان مکتب امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) دانست و اظهار داشت: ائمه معصومین انوار هدایت و عینیت آیات شریفه قرآن هستند.

عضو تشکل اساتید سطوح عالی تأکید کرد: اگر بخواهیم اسلام را به طور کامل معرفی کنیم باید به آیات قرآن و کلام اهل بیت(ع) مراجعه کنیم و ما مرجعی برای معرفی این دین غیر از این دو منبع وحیانی نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امام کاظم(ع) را مظهر صفت کظم غیظ دانست و تأکید کرد: هرگاه به این امام همام جسارت می شد، ایشان با گذشت برخورد می کردند و در زندان نیز هیچ گاه عصبانی نشده و حرفی را بر خلاف خواسته الهی بر زبان جاری نکردند، از این رو لازم است طلاب با تمسک به سیره ایشان در برابر سختی ها و احیانا توهین هایی که از جانب برخی افراد صورت می گیرد، صبر و بردباری نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی تأکید کرد: علم تمایز انسان با غیر انسان است، همچنانکه در قرآن می خوانیم هیچگاه عالمان به جاهلان مساوی نیستند، اما باید بدانیم که علم بدون حلم اثر و نتیجه ای ندارد و اصلا حلم باید نتیجه عالم شدن باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه بر لزوم برنامه ریزی برای درس و اخلاق تأکید کرد و عنوان داشت: در روایتی از امام کاظم(ع) بر لزوم محاسبه نفس تأکید شده است، بنابراین همه طلاب باید در کنار برنامه علمی، از تهذیب و تخلق به اخلاق ائمه غافل نباشند.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در مورد برنامه ریزی چهارگانه در زندگی یادآور شد: ایشان بیان می کنند که هر فردی باید در زندگی چهار ساعت مشخص داشته باشد؛ ساعتی برای مناجات با خدا، ساعتی برای امرار معاش، ساعتی برای معاشرت با دوستان و آشنایان و ساعتی برای تفریح که هر یک از این موارد باید برای طلاب به عنوان یک ضرورت قلمداد شود./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات