۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۲۴۲۳۶

نخستین گردهمایی خادمان فرهنگی و فرهیخته کریمه اهل بیت برگزار شد

نخستین گردهمایی خادمان فرهنگی و فرهیخته در مراسمی با عنوان مشعل داران علم، دانش و خدمت با حضور تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت برگزار شد.
حجت الاسلام فلاحی معاون فرهنگی حرم معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین گردهمایی خادمان فرهنگی و فرهیخته با عنوان مشعل داران علم، دانش و خدمت با حضور آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس در سالن همایش‌های مجتمع اداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

حجت الاسلام صفر فلاحی، معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس در ابتدای این گردهمایی ضمن تبریک به مناسبت قرارگیری در ایام ذی‌الحجه، اظهار داشت: خداوند متعال را شکرگذاریم که حجاج در حج امسال بدون مشکل خاصی توانستند مراسم عبادی خود را برگزار کنند.

حجت الاسلام فلاحی ابراز داشت: نخستین گردهمایی خادمان فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) همزمان با میلاد حضرت امام کاظم(ع) شده است، از این رو امید‌واریم با برگزاری این مراسم بتوانیم شرایط مناسبی برای ارایه خدماتی بهتر و بیشتر به زائرین فراهم کنیم.

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس با قرائت روایت «مُجالَسَةُ أَهْلِ الدّینِ شَرَفُ الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ، وَ مُشاوَرَةُ الْعاقِلِ النّاصِحِ یمْنٌ وَ بَرَكَةٌ وَ رُشْدٌ وَ تَوْفیقٌ مِنَ اللّهِ ...»، تصریح کرد: کلام امام کاظم(ع) نشانگر اهمیت بالای مشاوره از عالمان خیراندیش و نیک‌اندیش است.

این محقق و پژوهشگر افزود: حضرت امام کاظم(ع) می‌فرماید؛ همنشینی اهل دین، شرف دنیا و آخرت است و مشورت با خردمندِ خیرخواه، یمن، بركت، رشد و توفیق از جانب خداوند متعال را فراهم می‌سازد، به همین علت در صورتی که خردمند خیرخواه نظری داد، مبادا از آن مخالفت كنی كه مخالفتش هلاكت بار است.

وی عنوان کرد: آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در نظر دارد علاوه بر آن که خادمان این حرم در حوزه‌هایی مانند کفشداری، دربانی، فراشی، انتظامات، ارشاد و غیره در حال خدمت رسانی به زائرین هستند، بتوانند در عرصه‌های دیگری نیز به فعالیت بپردازند.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: هر یک از خادمان حرم بر اساس استعداد، توانایی‌ها و علاقمندی‌هایی که دارند، می‌تواند در عرصه‌های پژوهشی و آموزشی نیز فعالیت مثبت و مستمری داشته باشند.

وی اظهار داشت: هم اکنون در حوزه پژوهش و آموزش شرایط مساعدی فراهم شده است و امید‌ می‌رود با مدیریت پژوهشکده و اداره پژوهش و آموزش بتوانیم زمینه این خدمت را به شایستگی پایه‌گذاری کرده و مقدمات آن را فراهم نماییم./878/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات