۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۵۲۴۴۶۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اطاعت از ولایت فقیه رمز اتحاد مسلمانان در عصر غیبت است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در عصر غیبت جوامع اسلامی باید پیرو ولایت فقیه باشند، گفت: اتحاد مسلمانان در گرو حرکت بر محور ولایت است و خروج از این مسیر به ضرر اسلام و مسلمانان است.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سه شنبه در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: یکی از اموری که مکمل صفات نیک انسان است و امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق به آن اشاره فرموده‌اند همراهی با جماعت و پرهیز از تک روی است.

وی افزود: در این کلام نورانی منظور از جماعت اکثریت مردم نیست زیرا قرآن کریم از اکثریت مردم بدگویی کرده است بنابراین کلام امام شامل اکثریت مطلق و اکثریت مسلمانان که با یکدیگر اختلاف دارند، نمی‌شود.

آیت الله محمدی ری شهری با استناد به روایتی، بیان داشت: روزی از امام معصوم(ع) سوال شد که منظور از جماعت امت شما چیست؟ حضرت فرمودند:  کسانی که حق مدار باشند. امیرمومنان علی(ع) فرمودند: جماعت به کسانی که اهل حق هستند اطلاق می‌شود و از باطل باید فاصله گرفت جماعت یعنی من و هرکه به دنبال من است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: منظور از لفظ جماعت اکثریت مردمی است که با امام حق باشند بنابراین انسان نباید از مدار حاکمیت حق و عدل الهی خارج شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: مقصود از جماعت در عصر امام معصوم پیروی کردن از ایشان و در زمان غیبت اطاعت و تبعیت از ولی فقیه است.

وی در پایان تاکید کرد: امروز جوامع اسلامی باید پیرو ولایت فقیه باشند و مسیری غیر از آن نروند چرا که جدا شدن از این راه به ضرر حق، اسلام و خود انسان است و اتحادی که از آن سخن به میان آمد منظور حرکت بر محور ولایت بر حق است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات