۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۲۴۴۷۱
معاون پژوهش مؤسسه حوزوی علامه مجلسی مطرح کرد؛‏

لزوم برگزاری کارگاه های هم فکری برای کشف نقاط تمایز طلاب

بابایی وجه تمایزات طلاب دانشجو را نقطه ای برای آغاز حرکات ارزشمند مفید برای جامعه و شکل گیری مقدمه امور پژوهشی هدفمند و دغدغه محور دانست و گفت: تشکیل کارگاه ها و هم فکری جمعی میان طلاب می تواند در این باره راهگشا باشد.
معاون پژوهشی مؤسسه علامه مجلسی پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، روح الله بابایی، معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی، شامگاه امروز در جلسه تمهیدیه ‏دانشجویان مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی، گفت: لازم است تا جلسات گروهی و کارگاه های دغدغه محور میان دانشجویان برای تشخیص تمایزهای آن ها از یکدیگر برگزار شود، چرا که همین تمایزها می توان نقطه ای برای شاخص بودن و استعداد ویژه افراد برای ورود در زمینه کارآفرینی و حرکات ارزشمند مفید برای جامعه باشد.

وی ادامه داد: هر کدام از دانشجویان حوزوی باید از همان ابتدای تحصیل خود با شناخت توانایی های ویژه خود و درک مشکلات و معضلات جامعه به این فکر باشد تا در طول دوران تحصیل و بعد از آن بتواند دردی از دردهای جامعه را مداوا کند و مرهمی برای معضلات رایج مردم باشد و این هدفگذاری می طلبد که از همان شروع کار با تفکر در مسیر برنامه ریزی شده حرکت کند.

بابایی با بیان اینکه همین دغدغه مندی برای حل معضلات اجتماع می تواند مقدمه یک پایان نامه موفق برای دانشجوها باشد، افزود: ثمره این هم اندیشی ها و دقت ها برای برنامه ریزی و دغدغه ها یک عمر برای دانشجو باقی خواهد ماند که هم خود از آن بهره مند می شود و هم جامعه بهره آن را می برد.

معاون پژوهش مؤسسه آموزشی حوزوی علامه مجلسی با اشاره به اهمیت مقالات علمی و پژوهشی در آینده افراد، تصریح کرد: اگر دانشجویان طرح اجمالی خود را دقیق بنویسند و به سؤال اصلی و پیش فرض خود پی ببرند می توانند تا آخر باموفقیت مراحل تحصیلی و پیشرفت را پشت سر بگذارند.

ویژگی های نظام جدید ارزشیابی طلاب

وی طلابی را موفق دانست که از همان ابتدای شروع سال تحصیلی با جدیت تمام ظاهر می شوند و به فکر پایان نامه خود هستند و اظهار داشت: شرایط پذیرش پایان نامه ها در سطح 3 مشکل است و اگر از همان برای پایان نامه اقدام نکنند نمی تواندن فارغ التحصیل شوند، برخی دانشجویان خیال می کنند اگر واحدها را بگذرانند فارغ التحصیل شده اند، اما تجربه نشان می دهد که اتمام پایان نامه و کار پژوهشی ملاک است و هر کسی هم نمی تواند به آسانی پایان نامه موفق ارائه کند.

بابایی بیان داشت: ‏تلبس برای طلاب دانشجوی سطح 3 یک شرط الزامی است و اجازه تصویب موضوع پژوهشی برای طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت نشده اند صادر نمی شود، بنابراین طلاب سعی کنند قبل از رسیدن به این مرحله معمم شوند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

‏‏معاون پژوهش مؤسسه آموزشی حوزوی علامه مجلسی با اشاره به نظام جدید ارزشیابی طلاب، ‏ابراز داشت: بر اساس این نظام همه ویژگی های طلاب از جمله خصوصیت های علمی، پژوهشی، فکری و اخلاقی و رفتاری طلبه در طول تحصیل مورد توجه قرار می گیرد و در هر زمینه ای نمره ای به هر طلبه داده می شود و در این نظام ارزشیابی هم کلاسی ها و اساتید در بخش های مختلف به شما نمره می دهند و تنها دانشجویان نیستند که اساتید را ارزیابی می کنند، این نمرات می تواند تأثیر بسزایی در آینده طلاب داشته باشد./869/‏پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات