۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۲۴۵۲۷
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا:

جنایات داعش نتیجه مکتب و افکار ابن تیمیه است

استاد برجسته حوزه گفت: نتیجه مکتب و افکار ابن تیمیه، آدم‌کشی‌ها و جنایات داعش است و تمام فجایعی که در حال حاضر در منطقه خاورمیانه شاهد آن هستیم، مطالبی است که این فرد تندرو و متعصب ۷۰۰ سال پیش دیکته کرده است.
فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله فاطمی‌نیا استاد برجسته حوزه و دانشگاه در جلسه سیری در صحیفه سجادیه که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، با اشاره به دعای بیست و چهارم صحیفه سجادیه که درباره والدین است، گفت: به تعبیر مرحوم طبرسی دعای "رب ارحمهما کما ربیانی صغیرا" هم در زمان حیات و هم بعد از فوت پدر و مادر شامل حال آنها می‌شود و دعا در حق آنها معقول بوده و به آنها می‌رسد.

وی افزود: امام سجاد(ع) به چند علت دعای ۲۴ صحیفه سجادیه را مانند دعاهای دیگر خود با سلام و صلوات بر پیامبر و آلش شروع می‌کند، اول به این علت که صلوات بر پیامبر و خاندانش در ابتدای دعا، اسباب اجابت دعا است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا در ادامه ابراز داشت: دوم به علت احترام خاصی که امام سجاد(ع) برای پدران خود قائل بوده و سوم به علت اینکه پیامبر اکرم(ص) پدر معنوی امت است زیرا طبق روایات نبی اکرم(ص)، خود و امام علی(ع) را پدران امت معرفی کرده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: از دیگر عللی که امام سجاد(ع) دعای والدین را با صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و آلش آغاز می‌کند، این است که نزد اهل تحقیق و عرفان ثابت شده که پیامبر(ص) پدر ارواح است کما اینکه حضرت آدم(ع) پدر اجساد است.

وی در ادامه اظهار داشت: در بدو خلقت عالمی به نام عالم نور بوده که یکی از عرفای بزرگ با تحقیق در عالم نور می‌گوید نخستین نور خلق شده نور مبارک و نازنین پیامبر اکرم(ص) بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا درباره عالمی سنی با نام ابن تیمیه که شخصی متعصب و تندرو بود، گفت: ما از اول با سنی‌های معتدل مشکلی نداشتیم و مشکل ما با افراطیون است؛ ابن تیمیه نیز یک عالم افراطی بوده که در زمان خود دستگیر شد و به زندان رفت.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: ابن تیمیه کتابی به نام منهاج السنه دارد که با این عبارت آن را شروع کرده که یهود و نصاری بر شیعه برتری و فضیلت دارند. تمام فجایعی که در حال حاضر در منطقه خاورمیانه شاهد آن هستیم، مطالبی است که این عالم سنی تندرو و متعصب ۷۰۰ سال پیش دیکته کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه مکتب و افکار ابن تیمیه، آدم‌کشی‌ها و جنایات داعش است و نتیجه مکتب شخصیت بزرگی مانند علامه قاضی، پرورش یافتن بزرگانی نظیر علامه طباطبایی و علامه جوادی است./966/پ202/ب1

ارسال نظرات