۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۲۴۶۷۰
با حضور شخصیت های ملی و بین المللی؛

هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد در بندرعباس برگزار می شود

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از برگزاری هفتمین دوره این کنگره در ۲۵ محرم الحرام به مرکزیت استان هرمزگان در بندر عباس خبر داد.
علی علامه زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی علامه زاده دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) شامگاه چهارشنبه در دیدار آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که کنگره امام سجاد(ع) امسال برای هفتمین سال برگزار می شود، گفت: این کنگره 25 محرم که امسال همزمان با 24 مهرماه خواهد شد به مرکزیت استان هرمزگان در بندعباس  برگزار می شود.

وی افزود: سال گذشته 10 استان کشور و 12 کشور خارجی در این کنگره فعالیت داشتند که امسال نیز در بعد داخلی و بین المللی توسعه صورت گرفته است، این کنگره در سال اول تنها در شهربندرعباس  برگزار شد اما از آنجایی که بنا بود به صورت بین المللی شود در سال های بعد گسترش پیدا کرد.

علامه زاده با بیان این که به وسیله ارتباط به شخصیت های ادیان و مذاهب شخصیت هایی در این کنگره دعوت شدند، اظهار داشت: 3 نفر از متفکران از کشورهای عمان، سوریه و لبنان در سال های گذشته حضور پیدا کردند، آقای میشل کعدی مسیحی از لبنان در این برنامه حضور پیدا کرده بود که بعد از به دلیل علاقه بسیار کتابی در این زمینه نوشت، آقای شیخ عبدالقادر از متفکران اهل سنت و آقای احسان صادق امام جمعه مسقط نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: بعد از سال های ابتدایی سازمان ها و مراکز فرهنگی هم مقداری درگیر کار شدند، پیشنهاد الیه کار از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور به همه استان ها ارائه کرد، استان هرمزگان به دلیل این که سپاه آنجا مزین به نام امام سجاد(ع) تحت این عنوان انتخاب شد و در راستای نکوداشت و بزرگداشت کارهایی انجام شد که البته در برابر حضرت کار کوچکی است.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با بیان این که برخی از استان ها هم پای کار آمدند و مراسم هایی را برگزار کردند، ابراز داشت: امسال غالب استان های کشور پای کار آمده و قرار است که برنامه های خوبی اجرایی شود.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار سال گذشته مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در شهر مقدس قم با حضور آیت الله نعیم آبادی افتتاح شد، سال گذشته 45 نفر ثبت نام کردند و دوره را تا آخر حضور داشتند، امسال هم برای این مرکز تخصصی برنامه ریزی شده است و در این راستا از اساتیدی که در صحیفه سجادیه کار کرده بودند مشورت و استفاده شده است.

علامه زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته در بعد خارجی کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی را داشتیم، امسال از مراکزی همانند انگلیسی، ایتالیا و آمریکا متقاضیانی داریم که امیدواریم بتوانند در آنجا مراسماتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تا کنون صحیفه به 15 زبان ترجمه شده است، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و صداوسیما نیز همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشتند، همچنین متفکرانی از کشورهای آمریکایی جنوبی مانند کلمبیا و آرژانتین نیز حضور داشتند و سخنرانی کردند.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: در شهر مقدس قم برای 2 هزار و 500 نفر از جوانان 18 تا 35 سال هرمزگانی در این چند سال کارگاه آموزشی تشکیل شد و با حضور اساتید بسیار خوبی جوانان بهره های بسیاری بردند، وقتی این جوانان به استان بازگشتند واقعا سفیری برای ترویج معارف و فرهنگ امام سجاد(ع) بودند.

وی افزود: همچنین برنامه های برای تجلیل از خادمان صحیفه سجادیه از جمله آیت الله صفایی بوشهری و حجت الاسلام والمسلمین انصاریان برگزار شده است، خوشبختانه کارها با اتحاد خوبی برگزار می شود، سال گذشته 6 زندانی جرایم غیر عمد در روز کنگره آزاد شدند، همچنین تعداد بسیاری مسکن به مددجویان کمیته امداد در آن روز تحویل شد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات