۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۲۵۹۰۷
امام جمعه اصفهان:

کشتار مسلمانان روهینگیا محصول تفکر صهیونیستی است

آیت لله طباطبایی نژاد کشتار فجیع مسلمانان روهینگیا را محصول تفکر صهیونیستی دانست و گفت: جلادان و ظالمان امروز دولت میانمار از سوی رژیم صهیونیستی آموزش دیده و عزم خود را جزم کرده تا نسل مسلمانان را از روی زمین بردارند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان، امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان، گفت: خداوند اعمال نیک را تنها از متقین قبول می کند و اعمال نیک افراد غیر مؤمن بالا نمی رود و در پیشگاه خداوند ثبت نمی شود، برخی افراد خیال می کنند کارهای خوب و ثواب های زیادی در پرونده دارند اما اشتباه می کنند.

وی دهه آخر ماه ذیحجه را دهه ولایت دانست و ادامه داد: نزول آیه«هَل اَتی» در شأن 5 تن آل عبا در همین زمان وارد شده است، رهبر بزرگ مسیحیان نجران با نزدیک شدن زمان مباهله تذکر داد که اگر دیدید پیامبر اسلام(ص) با خانوده خود می آید با آن ها مباهله نکنید و هر چه گفتند بپذیرید و همین طور هم شد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: امروز روز نزول آیه ولایت است که اکثر علمای اهل تسنن و همه فقهای شیعه مصداق شخصی که انگشتر در حال رکوع به سائل داد را امیرالمؤمنین(ع) می دانند، خداوند در قرآن می فرماید خداوند و پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) ولی مردم هستند و بر امت ولایت دارند.

نسبت دادن مطالب خلاف واقع به ائمه اطهار خیانت به مکتب تشیع است

امام جمعه اصفهان با اشاره به ساده زیستی امیرالمؤمنین(ع) و دوری ایشان از تجملات، اظهار داشت: متأسفانه گاهی افراد بی اطلاع عکس هایی از امام علی(ع) را با لباس های فاخر و بسیار گرانقیمت و آنچنانی منتشر می کنند، لازم است تا شیعه از حرف های عوامانه و غیرمنطقی و خلاف واقع درباره مقام ائمه معصومین(ع) دوری کند تا بتوانیم مذهب حقه تشیع را در جهان گسترش دهیم و مکتب اهل بیت(ع) را در معرض وهن قرار ندهیم.

وی سکوت برخی روحانیان در برابر اظهارات عوامانه و موجب وهن تشیع در جلسات مختلف را خیانت به مکتب اهل بیت(ع) دانست و ابراز داشت: همه ما عبد خداوند و مطیع اهل بیت(ع) هستیم و هر چه می توانیم از ایشان تبعیت می کنیم، چرا که خداوند ما را دستور به اطاعت از ایشان داده است، مراقب بهانه های دشمن برای خدشه  وارد کردن به مذهب تشیع باشیم، امروز بصیرت اینست که متوجه باشیم چه مواردی را به ائمه معصومین(ع) نسبت می دهیم.

آیت الله طباطبایی نژاد روضه خوانی و گریه بر اباعبدالله(ع) را مصداق عبادت و افتخار دنیا و آخرت توصیف کرد و گفت: اما باید سیره ائمه معصومین(ع) و دستورات ایشان در روضه خوانی ها را رعایت کنیم، حق نداریم مواردی را از جانب خودمان بر اساس عقل ناقص و اطلاعات غلط به ائمه(ع) نسبت دهیم، هیچ گاه ائمه(ع) خودشان را خدا معرفی نکردند و نفرمودند انسان ها عبد ایشان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان کشتار فجیع مسلمانان روهینگیا را محصول تفکر صهیونیستی ارزیابی کرد و بیان داشت: جلادان و ظالمان امروز دولت میانمار در اسراییل آموزش دیده اند و عزم خود را جزم کرده اند تا نسل مسلمانان را از روی زمین بردارند.

وی با اشاره به رو بزرگداشت شهریار، گفت: شهریار شعر بسیار زیبا و بامعنایی درباره امیرالمؤمنین(ع) گفته که یاد این شاعر توانا را گرامی می داریم.

تقوا سبب ایجاد بصیرت و عقل عملی در حوادث زندگی می شود/ حضرت عباس(ع) نافذ البصیره بودند

آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه اول عذاب های خداوند را به دو نوع عذاب های سخت و نرم تقسیم کرد و گفت: گرفتار شدن بشر به سنت الهی ‏استدراج از جمله عذاب های نرم خداوند است که فرد مبتلا متوجه آن نمی شود  و روز به روز در جهل خود گرفتارتر می شود، ‏خداوند در قرآن می فرماید عده ای گوش دارند اما گنگ هستند و چشم دارند اما نمی بینند؛ این به معنای عدم بصیرت در این ‏افراد است که گرفتار سنت استدراج و املاء و امهال خداوند شده اند و توفیق الهی از آن ها سلب شده است.‏

نماینده مجلس خبرگان رهبری عقل نظری و عقل عملی را دو نوع عقل در میان انسان ها دانست و افزود: عقل نظری مربوط به درک مفاهیم ظاهری است و ‏دستیابی به علوم تجربی و حتی کسب اطلاعات دروس دینی هم از این طریق صورت می گیرد که نیاز به تقوا و بصیرت هم ‏ندارد، اما عقل عملی به آن معناست که انسان بداند در چه زمانی چه کاری صحیح و چه کاری غلط است، بصیرت مربوط به ‏عقل عملی است و گاهی افراد بی سواد عقل عملی خوبی دارند و همواره در زمان های مختلف در مسیر صحیح و صلاح حرکت ‏کرده اند.‏

وی افزود: کسی که عقل عملی ندارد متوجه فریب دشمن نمی شود، برای کسب عقل عملی باید تقوا داشته باشیم، امروز جهان در عقل ظاهری بسیار پیشرفت کرده اما در عقل عملی بسیار عقب افتاده است، بشر به تکنولوژی هسته ای دست پیدا کرده اما کاربرد صحیح آن را نمی داند، جنایات امروز جهان در سوزاندن انسان های بیگناه در میانمار را محصول عدم وجود عقل عملی در جوامع بشری است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به وجود بصیرت نافذ در حضرت ابوالفضل(ع)، بیان داشت: مهمترین خصوصیت حضرت عباس(ع) بصیرت ایشان است که در اثر تقوای عملی حاصل شده است، اما برخی افراد در جلسات ماه محرم تنها به اوصاف جسمی و روحیه جنگاوری حضرت ابوالفضل(ع) می پردازند که کار صحیحی نیست. /869/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات