۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۲۵۹۴۱
آیت الله دری نجف آبادی:

بد عهدی، طبل بزرگ رسوایی آمریکا است

امام جمعه اراک با بیان اینکه بد عهدی طبل بزرگ رسوایی آمریکا است، گفت: نقض تعهدات بین المللی آمریکا سبب شد که دیگر هیچ کشوری به آمریکایی ها اطمینان نکند.
آیت الله دری نجف آبادی آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با اشاره به بد عهدی های آمریکایی ها در رابطه با برجام، بیان کرد: امروز آمریکایی ها به جهانیان ثابت کردند که بد عهد هستند و به هیچ یک از پیمان های خود پایبند نیستند.

نقض تعهدات بین المللی آمریکایی ها

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه بد عهدی طبل بزرگ رسوایی آمریکا است، گفت: نقض تعهدات بین المللی آمریکا سبب شد که دیگر هیچ کشوری به آمریکایی ها اطمینان نکند و این بد عهدی چهره واقعی این کشور را به جهانیان نشان داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تهدیدهای ترامپ و آمریکایی ها در مورد برجام را بسیار تاسف بار دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی در رابطه با برجام به خوبی توانست به تعهدات خود عمل کند و این مهم نشانگر صداقت و متعهد بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام رکن اصلی ایران اسلامی است

وی در ادامه با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام رکن اصلی ایران اسلامی است، ابراز داشت: یکی از وظایف مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظارت بر اجرای سیاست های نظام است و این مجمع به خوبی توانسته است در کشور نقش آفرینی کند.

امام جمعه اراک با اشاره به مسؤولیت های مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: سیاستگذاری، رسیدگی به اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان و راهبری نظام بر اساس قانون بر عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است که با دستور مقام معظم رهبری نظارت بر اجرای سیاست ها نیز به این مجمع واگذار شد.

آیت الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام به خوبی توانسته است سبب همبستگی نهادها و ارگان ها نظام ایران اسلامی شود و تا به امروز از سوی این مجمع یک هزار و 300 سیاست تدوین شده است.

سکوت مجامع بین‌الملل در حوادث میانمار مایه تاسف و شرم ساری است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه در رابطه با حوادث اخیر و یادآوری به نسل کشی مسلمانان در میانمار، اظهار داشت: امروز همگان شاهدیم که مجامع بین المللی در برابر جنایت علیه مسلمانان میانمار سکوت کرده اند.

امام‌ جمعه اراک افزود: سکوت مجامع بین‌المللی در حوادث میانمار مایه تاسف و شرم ساری است و در این راستا کشورهای مدعی حقوق بشر نباید اجازه دهند این جنایت ها علیه مسلمانان کشور میانمار صورت بپذیرد و باید با چنین جنایت هایی مقابله شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه جنایت های اخیر میانمار که علیه مسلمانان صورت گرفته است، قابل‌ اغماض نخواهد بود، ابراز کرد: سکوت در برابر نسل‌کشی، کودک کشی و آتش زدن زنان بیگاه، جنایت علیه بشریت محکوم است.

مکتب امام حسین مکتب آزادی خواهی، جهاد و شهادت

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)، گفت: مکتب امام حسین (ع) مکتب آزادی خواهی و جهاد و شهادت است و مداحان و خادمین باید با برنامه ریزی ها پسندیده آیین های مذهبی را بخوبی برگزار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه مراسمات ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) باید غنی‌تر و پرمحتواتر از سال های گذشته برگزار شود، اظهار داشت: انقلاب ایران اسلامی هرچه دارد از برکت محرم و صفر است و امروز همگان باید قدردان ماه محرم و صفر باشیم.

شایان ذکر است، یادآوری اول مهر و بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه و فرارسیدن هفته دفاع مقدس از دیگر مواردی بود که در خطبه های نمازجمعه اراک به آن ها پرداخته شد.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات