۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۵۹۷۵
رییس اداره اوقاف آمل خبر داد:

بیش از ۷۰ درصد موقوفات آمل با نیت عزاداری امام حسین است

حجت الاسلام بهرامی با بیان این که در مراسم عزاداری حسینی باید بیشتر به سمت شعور حسینی برویم تا شور حسینی، گفت: بیش از ۷۰ درصد موقوفات آمل با نیت عزاداری امام حسین(ع) وقف شده است.
رییس اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد هادی بهرامی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل که در مجتمع قرآنی و فرهنگی امام زاده ابراهیم برگزار شد برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های عزاداری و سخنرانی ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه آمل را مورد تاکید قرار داد و گفت: بر اساس رسالت و ماموریت اوقاف و امور خیریه در برگزاری مراسم عزاداری، ترویج قرآن و معارف اسلامی بر اساس نیات واقفان در بقاع متبرکه این مراسم در جوار بقاع متبرکه شهرستان آمل برگزار می‌ شود.

وی با بیان این که در مراسم عزاداری حسینی باید بیشتر به سمت شعور حسینی برویم تا شور حسینی، گفت: بیش از 70 درصد موقوفات آمل با نیت عزاداری امام حسین(ع) وقف شده است.

حجت الاسلام بهرامی افزود: در کنار برپایی محافل و مجالس عزاداری امام حسین(ع) در این ماه باید به اهداف قیام عاشورا توجه شود و در کنار شور حسینی، شعور حسینی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان داشت: مراسم سیاه‌ پوش کردن بقعه امامزادگان، سخنرانی، مداحی و قرائت زیارت عاشورا از شب اول محرم تا اربعین حسینی، توزیع بسته‌ های فرهنگی بین عزاداران و برپایی خیمه‌ معرفت از جمله برنامه‌ های ایام محرم در بقاع متبرکه است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل ادامه داد: در اولین روز جمعه ماه محرم مراسم باشکوه جهانی شیرخوارگان حسینی با حضور بانوان به همراه خردسالانشان در بقاع شاخص برگزار می شود.

حجت الاسلام بهرامی از برگزاری مراسم معنوی سوگواره احلی من العسل برای جوانان و نوجوانان با همکاری اداره آموزش و پرورش در بقاع شاخص شهرستان خبرداد.

وی اشاره کرد: در ماه محرم و صفر اجرای صحیح نیت واقفان، ایجاد بصیرت عاشورایی با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری، تبیین جایگاه ولایت و ایجاد بینش سیاسی در بین آحاد مردم، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی و ایجاد حساسیت نسبت به ارزش‌ های دینی از اهم اهداف برنامه های این اداره است.

احمد سیفیان عمرانی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل که در مجتمع قرآنی و فرهنگی امام زاده ابراهیم برگزار شد با اشاره به اینکه در 8 سال دفاع مقدس شهرستان آمل با دادن شهدای گرانقدر، جانباز و آزاده سهم بسزایی داشته است، گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس سبب تداوم روحیه انقلابی و تقویت هویت ملی می‌ شود.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی در هفته دفاع مقدس یکی از مواردی است که هویت ملی ما را از بابت ارزش‌ های دینی، ملی و روحیه انقلابی تقویت می ‌کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آمل با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با اولین سالگرد جانباز شهید علی شالیکار گفت: خوشبختانه با هماهنگی که با این خانواده عزیز صورت گرفت قرار شد که در سالروز شهادت شهید جانباز شالیکار، اولین یادواره شهدای جانباز شهرستان آمل برگزار شود.

سیفیان ادامه داد: همزمان با برگزاری این یادواره، تجلیل از مقام جانبازان 70 درصدی قطع نخاعی که شهدای زنده هستند، 8 شهید 70 درصدی، 2 شهید آزاده، شهید مدافع حرم حاجی زاده و 2 جانباز شهید جراحات شیمیائی در همایش 2 هزار نفره صورت می گیرد.

وی از ساماندهی گلزار شهدای امام زاده ابراهیم آمل خبرداد و گفت: ساماندهی گلزار شهدای امام زاده ابراهیم پیشرفت فیزیکی 70 درصدی دارد و امیدواریم که با بازسازی دیوارها از سوی اداره اوقاف آمل شاهد اتمام عملیات ساماندهی باشیم.

سرهنگ بهروز عیسی زاده جانشین فرماندهی سپاه ناحیه آمل در ادامه جلسه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: با توجه به اینکه ایام هفته دفاع مقدس مقارن با ایام دهه اول محرم است باید برنامه‌ های هفته دفاع مقدس در راستای این ایام باشد.

وی یادآور شد: دشمنان در هر ساعت از شبانه‌ روز بر علیه ایران توطئه می ‌کنند و برای فرد فرد مردم ما هدف ‌گذاری و برنامه‌ ریزی کردند و ما نیز باید همه با هم پای کار بیائیم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نشان دهیم.

وی تاکید کرد: شعار محوری امسال من انقلابی ‌ام است و با توجه به شعار سال باید در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با همبستگی و اتحاد ایستادگی کنیم.

جانشین فرمانده سپاه آمل گفت: همچنان که دشمن برای ما برنامه‌های عمیق پیش ‌بینی می‌ کند ما نیز باید برنامه ‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس را عمقی تدارک ببینیم و نباید به این برنامه‌ ها کلیشه‌ ای و سطحی نگاه کرد.

وی اظهار داشت: برنامه‌ها از 31 شهریور ماه تا 7 مهرماه در سطح شهرستان برگزار می‌شود و 7 کمیته برنامه‌هایی از قبیل برگزاری صبحگاه مشترک، سرکشی از خانواده های شهدا، نشست های روشنگری ، برپایی نمایشگاه، نواختن زنگ مهر و مقاومت، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، افتتاح پایگاههای مقاومت، عطر افشانی گلزار شهدا و دیگر برنامه ها را ساماندهی خواهند کرد.

امیر امیرنیا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل که در مجتمع فرهنگی و قرآنی امام زاده ابراهیم آمل برگزار شد با بیان اینکه تاکنون در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس نویسندگان مازندرانی چندین کتاب به تحریر درآوردند، گفت: در این شهرستان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی چون برگزاری یادواره‌ های شهدای دانش‌‌آموزی، روحانیت، ورزشکاران، کارمند و مناطق و محلات برگزار شد.

وی اظهارداشت: در آن هفته نیز علاوه بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی، رونمایی از کتاب شهدای لاریجان به قلم خانم قاسمی و با حضور منصوری لاریجانی انجام می ‌شود.

امیرنیا به دفاع مقدس نیز اشاره کرد و بیان داشت: دشمن و رژیم بعث عراق فکر می کرد می تواند با تصرف کشور به اهدافشان برسد اما سرمایه معنوی و اجتماعی و اعتقادات مردم و فرهنگ عمومی مردم برای دفاع از سرزمین تمامیت ارضی کشور و حفظ کیان انقلاب، سرانجام جنگ به پیروزی انقلاب اسلامی ایران منتهی شد.

دبیر  شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی با قدرت به حرکتش ادامه دهد باید سرمایه معنوی اجتماعی را تقویت کنیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با بیان اینکه نقش شورای فرهنگ عمومی یک نقش راهبردی است، اظهار داشت: باید تحولی در شورای فرهنگ عمومی با فصل مشترک بینش ها و رفتارهای یک جامعه به وجود بیایید و هر چه این رفتارها به هم نزدیک تر باشد باعث دوام و قوام بیشتر آن جامعه می شود.

امیر نیا گفت: همه باید تلاش کنند تا فرهنگ عمومی جامعه تقویت شود تا شاهد رشد و توسعه فرهنگی بیش از پیش جامعه در ابعاد مختلف باشیم.

دبیر  شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل توجه به حجاب و عفاف و تقویت این مهم در جامعه را یادآور شد و افزود: مدارس، دانشگاه ها، خانواده ها، اصناف و بازاریان، دستگاه های فرهنگی و متولیان باید همت خود را به این مهم معطوف کنند./1314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات