۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۲۶۳۲۹
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

اهل تحلیل دینی و سیاسی شدن فاکتور مهم حوزه انقلابی است

حجت الاسلام تقی پور با بیان ویژگی های حوزه علمیه انقلابی از نگاه رهبر انقلاب، گفت: حوزه انقلابی از نگاه امام خامنه ای حوزه ای توأم با تحلیل دینی و سیاسی از جامعه امروز و درک عمیق مفاهیم دینی است.
نشست حوزه انقلابی در بابل نشست حوزه انقلابی در بابل نشست حوزه انقلابی در بابل نشست حوزه انقلابی در بابل نشست حوزه انقلابی در بابل حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت حوزه علمیه امام حسین بابل امروز در نشست حوزه انقلابی در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به بیانات خاص مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف فکری در جامعه، گفت: امام خامنه ای با هوشمندی و درایت خود واژگان و نگاه جدیدی را با توجه به نیاز روز جامعه به تفکر دینی وارد کردند و جامعه هدف از نظر ایشان باید با جدیت این امور را دنبال کند.

وی افزود: نباید اجازه داد تا کلید واژه هایی که امام خامنه ای در ادبیات سیاسی و اجتماعی کشور واردمی کنند، در اثر کم توجهی ها ضایع شود.

امام جمعه گتاب با تاکید بر این نکته که عملی کردن خواست های مقام معظم رهبری یک تکلیف شرعی و واجب عینی است، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از خودی ها در اثر کم کاری و با سطح اندیشی موجب عدم تحقق خواست ها و هدف نهایی مقام معظم رهبری در جامعه ای در تراز انقلاب اسلامی می شوند.

وی ادامه داد: برخی از نیروهای انقلاب با برخی رفتارهایی مانند تکرار بدون تحقیق واژگان مقام معظم رهبری و بیان بدون ارائه راهکار و تلاشی جدی در جهت اجرایی شدن آن طرح ها و برنامه ها به تضیع آن کمک کنند.

حجت الاسلام تقی پور حوزه انقلابی را یکی از خواست های جدی مقام معظم رهبری از دست اندرکاران حوزه های علمیه و طلاب بیان کرد و گفت: یکی از فاکتورها انقلابی ماندن حوزه های علمیه داشتن روحیه تحقیق و تحلیل سیاسی و دینی در میان طلاب حوزه های علمیه است تا دین به صورت عمیق و همراه با تحقیق مورد فهم قرار گیرد.

وی افزود: طلبه ای که اهل تحلیل و تحقیق توام با بصیرت باشد، همه زوایای مهم تاریک را با این نگرش خود روشن می سازد و چرایی و رمز و رازهای دستورات دینی برای او قابل فهم و درک می شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کسی می تواند هدایتگر یک جامعه در حوزه دین باشد که خود با تحقیق و اندیشه عمیق به درک درست و فهمی عمیق در این حوزه با توجه به نیازهای روز جامعه برسد.

وی تحلیل توأم با بصیرت را سلاحی مهم در برابر هجمه فکری و عقیدتی دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: طلبه بدون تحلیل مانند فردی بدون سلاح در مسیر حمله ها و هجمه های گرگ های دین ستیز است و انسان بی سلاح هرگز به میدان جنگ نمی رود.

حجت الاسلام تقی پور با بیان درک درست از واقعیت تقابل اندیشه ای میان اسلام حقیقی و ناب در مقابل مظاهر کفر و الحاد، گفت: جنگ و تقابل اسلام و کفر همچنان ادامه دارد و ساده اندیشی است که کسی طرح های فکری و عقیدتی دشمنان را دست کم بگیرد.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه انقلابی در محور سیاسی و امور جاری کشور هم باید تحلیل درستی داشته باشد و هم باید مبانی ولایت فقیه را برای خود برهانی کند تا از نگاه عقلی و نقلی شرع مقدس به آن ها بپردازد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل افزود: حوزه های علمیه باید مواضع شخصی ولی فقیه و موضع گیری های ایشان را به عنوان بهترین و میان بر ترین راهکارهای امت اسلامی جهت رهایی از مشکلات مد نظر قرار دهد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات