۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۲۶۵۴۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

ساماندهی هیأت های مذهبی در سامانه «طوبی»، پیش‌بینی کمک ۱۲ میلیارد ریالی مردم خراسان شمالی به بازسازی عتبات و اعلام اسامی داوران دوازدهمین جشنواره تئاتر استان عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، هادی مهرآبادی، رییس هیأت‌های مذهبی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مسؤولان هیئت‌های مذهبی استان، با اشاره به اینکه باید طرح جامع «طوبی» در تمامی هیئت‌های مذهبی استان اجرا شود، گفت: سامانه کشوری «طوبی» برای سامان‌دهی هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی دارای مجوز در سراسر کشور طراحی‌شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع قرآن‌خوانی در استان به مناسبت ماه محرم گفت: مراسم «جمع خوانی قرآن مجید» در ایام محرم در این استان برگزار می‌شود.

مهرآبادی با بیان اینکه مقدمات برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم جمع خوانی قرآن فراهم شده است، افزود: اگر فرزندان ما آموزه‌های قرآنی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند قطعاً باعث ارتقا جایگاه آن‌ها در جامعه اسلامی خواهد شد.

پیش‌بینی کمک ۱۲ میلیارد ریالی مردم خراسان شمالی به بازسازی عتبات

محمد صفری، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی از پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۲ میلیارد ریال کمک مردمی این استان برای توسعه و بازسازی اماکن مقدسه عتبات عالیات خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه مقرر است امسال نیز ۱۲ میلیارد ریال از سوی مردم استان به این ستاد برای توسعه و بازسازی اماکن مقدسه عتبات عالیات کمک جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 میلیارد ریال از این مبلغ جمع‌آوری شده و امیدواریم باقی آن در ایام محرم محقق شود، افزود: با توجه به وضع معیشتی مردم این استان که چندان هم خوب نیست، لیکن بازهم برای توسعه و بازسازی حرمین اهل‌بیت (ع) از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.

صفری با اشاره به کمک ۵۰ میلیارد ریالی مردم استان طی چند سال اخیر برای بازسازی عتبات عالیات، گفت: سال گذشته مردم استان ۱۰ میلیارد ریال در قالب وجه نقد و طلا برای بازسازی حرمین ائمه اطهار (ع) کمک کردند.

اعلام اسامی داوران دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی

ابوالحسن حیدری، معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی از ۲۶ تا ۲۸ شهریورماه جاری، اسامی داوران بخش نهایی این جشنواره را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ شهریورماه جاری با اجرای هشت نمایش در مجموعه تئاتر شهر بجنورد برگزار می‌شود.

حیدری تصریح کرد: حسین طوسی معتمد، میلاد اکبرنژاد و مهران امام بخش، آثار دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی را در بخش نهایی داوری خواهند کرد.

وی گفت: همچنین محمد شاکری، محمد مهنانی و عباس کریمی نیز سه داور جشنواره تئاتر جوان (کوتاه) خراسان شمالی هستند که امروز شنبه با اجرای ۶ نمایش در بجنورد برگزار می‌شود.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر استان و سومین جشنواره تئاتر کوتاه جوان ۲۸ شهریورماه جاری در محل تالار گلشن بجنورد برگزار می‌شود و برگزیدگان معرفی خواهند شد.

جمعه‌بازار کتاب در خانه فرهنگ بجنورد برپا می‌شود

ابراهیم امانی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر بجنورد از برپایی جمعه‌بازار کتاب در محل خانه فرهنگ شماره یک بجنورد خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه پیشنهاد احداث جمعه‌بازار کتاب از سوی اداره کل ارشاد و اتحادیه کتاب‌فروشان به شورای اسلامی شهر بجنورد ارسال‌شده، برای نخستین بار جمعه‌بازار کتاب طی این هفته در محل خانه فرهنگ افتتاح می‌شود.

امانی افزود: با افتتاح جمعه‌بازار در بجنورد ناشران، کتاب‌فروشان و حتی عموم مردم می‌توانند برای فروش کتاب‌های خود در محل خانه فرهنگ مستقر شوند./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات