۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۲۶۵۵۱
امام جمعه موقت ایلام:

نهضت حسینی دانشگاهی انسان ساز است

امام جمعه موقت ایلام گفت: قیام سید الشهدا(ع) قیام عدالت خواهی علیه ظلم و قیام مظلوم علیه ظالم است که می توان این قیام بزرگ را دانشگاهی بزرگ با معارف بلند برای انسان سازی دانست.
مرادبیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه های علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ابوالفضل شهر ایلام، اظهار داشت: تبیین و تبلیغ فرهنگ عاشورا از وظایف اصلی همه شیعیان است که باید توجه خاصی به این مساله داشته باشیم.

وی افزود: اهداف قیام ابی عبدالله(ع) باید صریح و شفاف و به دور از هرگونه کم و کاستی برای همه مطرح و تمامی ابعاد این واقعه بررسی و تحلیل شود که متاسفانه بعضا دیده می شود تنها مباحث عاطفی عاشورا پررنگ تر از بقیه ابعاد آن طرح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی خاطر نشان کرد: قیام سید الشهدا(ع) قیام عدالت خواهی علیه ظلم و قیام مظلوم علیه ظالم است که می توان این قیام بزرگ را دانشگاهی بزرگ با معارف بلند برای انسان سازی دانست.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: امام حسین(ع) با خون خود درخت اسلام را که در حال خشکیده شدن از سوی منافقین و بدخواهان و دشمنان اسلام بود را آبیاری و تا قیامت بیمه کرد و در این راه از جان و مال و فرزندان و عزیزان خود گذشت.

وی ادامه داد: یکی از اهداف قیام ابی عبدالله احیای امر به معروف و نهی از منکر است که اگر این فرضیه الهی در جامعه ای کم رنگ شده و یا از بین برود قطعا آن جامعه در ورطه نابودی قرار خواهد گرفت و فساد و نا عدالتی در آن بیداد خواهد کرد که در دوران امام حسین(ع) جامعه فاسد و ضد ارزش ها شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نمادی از قیام بزرگ سالار شهیدان است، گفت: جوانان ولایتمدار ایران در دوران طاغوت که جامعه در ورطه نابودی توسط حکام فاسد آن زمان بود علیه ظلم به رهبری امام راحل(ره) به پا خاستند و طومار ننگین ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را برای همیشه برچیدند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی با تفکر حسینی و الگو گیری از قیام و نهضب بزرگ امام حسین توانست در مقابل رژیم تا دندان مسلح بعثی مقاومت کنند و نگذارند وجبی از خاک مقدس کشورمان توسط دیگران اشغال شود.

وی ابراز کرد: رمز و راز نهضت حسینی چیزی جز روحیه شهادت طلبی و فریاد بر سر استکبار نیست که جوانان مسلمان امروز در مقابل طاغوت های زمان خود ایستادگی کردند و موج عظیم بیداری اسلامی را به راه انداختند که رژیم سلطه و استکبار جهانی را به شدت نگران کرد.

مدیر حوزه  علمیه استان ایلام تصریح کرد: ما باید به شور جوانان و نوجوانان عزادار شعورحسینی هم اضافه کنیم و فقط نگاهمان برانگیختن عواطف و احساسات نباشد و باید معارف ناب اهل بیت(ع) را درست به نوجوانان و جوانان انتقال دهیم و شبهات را از ذهن آنان بزداییم تا با معرفت کامل و صحیح برای ابی عبدالله(ع) و یارانشان عزداری کنند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات