۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۲۶۵۷۷
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

ائمه اطهار برای حفظ عاشورا تلاش می‌کردند

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: همه معصومین در ایجاد و حفظ عاشورا تلاش می‌کردند تا مومنان را پالایش و تطهیر کرده و برای ظهور آماده کنند.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی مبلغ و پژوهشگر دینی در مراسم سیاه پوشان که شامگاه دوشنبه ۲۷ شهریور ۹۶ در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد، گفت: دعوت حضرت ابراهیم(ع) به ظاهر شاید تنها مختص مردم زمان خود بود اما خداوند متعال کاری کرد که دعوت ایشان به یک مسأله فرازمانی و فرامکانی تبدیل شود.

وی افزود: دعوت امام حسین(ع) نیز در سال ۶۱ هجری و در روز عاشورا زمانی که با شعار عالی "هل من ناصر ینصرنی" به میدان رفت مانند دعوت حضرت ابراهیم(ع) موضوعی فرازمانی و فرامکانی بود و گستره آن به اندازه تمام طول تاریخ بود که شاید از درک زیارت رجبیه بتوان به عمق این وسعت پی برد.

مبلغ و پژوهشگر دینی در ادامه ابراز داشت: جریان کربلای امام حسین(ع) و عاشورا دعوتی عجیب است که دارای لایه‌های عمیقی بوده که ائمه معصومین(ع) قبل و بعد از امام حسین(ع) برای این واقعه و مصیبت‌های آن مایه گذاشته‌اند و امام حسین(ع) را برای آن آماده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خواب معصوم وحی است، گفت: امام حسین(ع) قبل از عزیمت به کربلا در خواب پیامبر(ص) را می‌بینند که به ایشان می‌فرماید به سمت عراق برو که خداوند می‌خواهد دین با خون تو حفظ شود و خانواده خود را نیز ببر که با اسارت آنها شهادت تو تکمیل می‌شود و دین در تاریخ باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: همه معصومین در ایجاد و حفظ عاشورا تلاش می‌کردند تا مومنان را پالایش و تطهیر کرده و برای ظهور آماده کنند؛ این دستگاه، محصول عاشورای امام حسین(ع) است.

مبلغ و پژوهشگر دینی افزود: دعوت امام حسین(ع) به ظاهر کمک خواستن بود اما در واقع قصد کمک و دستگیری داشت مثل یاری خواستن و قرض خواستن خدا از مردم در حالی که خزائن و جنود آسمان‌ها و زمین در ید قدرت خداوند است؛ در حقیقت خداوند قصد هدایت انسان‌ها به سوی خود را دارد. خداوند در اصل با این زبان ناز بندگانش را می‌کشد و آنها را ترغیب می‌کند تا در راه خدا کار خیر انجام دهند و خدا را یاری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) نیز برای هدایت انسان‌ها به سوی قرب الهی آنها را از این طریق مشتاق می‌کرد و در روز عاشورا با وجود اینکه از جن و ملائکه برای یاری امام آمدند و یک نفر از آنها کافی بود تا یک لشکر را از پا دربیاورند اما امام فرمودند انسان‌ها باید با اختیار خود راه درست را انتخاب کنند و به دین خدا اشتیاق داشته باشند./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات