۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۲۶۶۱۶
مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم ‌آباد:

برنامه بانک ها بر اساس احکام اسلامی باشد

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با تأکید بر ضرورت انجام فعالیت و برنامه های بانک ها با محوریت احکام شرع مقدس اسلام، گفت: توجه به این مهم امری ضروری برای حذف ربا از جامعه است.
بانکداری اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام لطف الله حیات الغیب، مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، ظهر امروز در دیدار رییس شعب بانک مهر اقتصاد در لرستان با تقدیر از خدمات بانک مهر اقتصاد گفت: برنامه های بانک ها در نظام جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس احکام شرع مقدس اسلام باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ها به ویژه از سوی مراجع تقلید بر رعایت موازین شرعی در معاملات مالی و بانکی تأکید می شود، افزود: توجه به این مهم برای دوری و حذف ربا از جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه بانک ها از نهادهایی هستند که می توانند به مردم درکسب روزی حلال کمک کنند، عنوان داشت: فعالیت اسلامی بانک ها و دوری از ربا موجب رونق اقتصادی در زندگی مردم و جامعه می شود.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش در جهت آموزش بانکداری اسلامی اظهار داشت: حوزه در این راستا مسؤولیت خطیری بر دوش دارد و باید توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام حیات الغیب با اشاره به نقش بانکها در رونق اقتصاد کشور بیان داشت: برنامه های بانک باید در جهت رونق اقتصاد باشد.

وی ربا را آفتی برای اقتصاد کشور خواند و خاطرنشان کرد: برنامه های بانکداری اسلامی که به دور از ربا باشد در اقتصاد، تولید و ایجاد اشتغال جامعه نقش آفرین است.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد ابراز امیدواری کرد که در سایه تحقق فعالیت های اسلامی بانک ها شاهد رشد و رونق اقتصاد کشور باشیم و با ایجاد اشتغال مشکلات بیکاری جوانان را برطرف ساخت.

حمید رضا محسنی، رییس اداره امور شعب استان، در ادامه این دیدار با  ارائه گزارشی از عملکرد بانک در حوزه پرداخت تسهیلات به بسیج طلاب و طرح های اقتصاد مقاومتی گفت: رونق تولید و اشتغال از مهم ترین ضرورت های اقتصاد در لرستان هستند.

وی با اشاره به نقش بانک مهر اقتصاد در راستای کمک به اقتصاد و معیشت آحاد مردم استان افزود: رونق تولید بنگاه های زود بازده و ایجاد اشتغال جوانان در اولویت های این بانک در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی قرار دارد./9451/پ203/ب1

ارسال نظرات