۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۲۷۱۵۳
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

بصیرت علمای دین مانع از تحریف پیام عاشورا شد

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که تلاش علما و فقهای دینی در طول تاریخ مانع از تحریف قیام عاشورا شد، گفت: اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و فقهای دینی نبود امروز نهضت حسینی و ارزش ها و آرمان های آن در جامعه هیچ نمود عینی نداشت.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه درسپاه کربلا امروز  در همایش مبلغان سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری با تسلیت فرا رسیدن ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع)، این ماه را فرصت ارزشمندی جهت تبیین و تشریح نهضت حسینی و ارزش های متعای حاکم بر آن دانست.

وی با بیان این که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) دو پیام رسان حادثه عظیم کربلا به نحو شایسته به رسالت خود در تبلیغ نهضت حسینی و رساندن پیام کربلا به جامعه جهانی عمل کردند، افزود: در طول هزار و 400 سال گذشته نیز این واقعه عظیم از سوی ائمه معصومین(ع) و در دوران غیبت نیز از سوی فقهای دین حفظ و گسترش یافت.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که همواره گروه های معاند و مخالف اسلام ناب تلاش کردند نهضت حسینی را به گونه دیگری جلوه دهند و مانع گسترش و جهانی شدن پیام آن در جهان شوند، خاطرنشان کرد: اما به برکت اهل بیت(ع) و حقانیت قیام عاشورا، دشمن به خواسته ها و توطئه های شوم خود دست پیدا کرد و امروز پیام عاشورا جهان مدار شده است.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت الهی نیست، گفت: همه قدرت های جهانی در طول تاریخ برای جلوگیری از جهانی شدن پیام عاشورا بسیج شدند، اما در برابر قدرت لایزال الهی شکست خوردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش علما و فقهای دینی در طول تاریخ مانع از تحریف قیام عاشورا شد، افزود: اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و فقهای دینی نبود امروز نهضت حسینی و ارزش ها و آرمان های آن در جامعه هیچ نمود عینی نداشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که علمای دین در برابر هر گونه انحراف از سوی دشمنان اسلام ناب ایستادند و با همه توان خود از دین و قرآن حراست و پشتیبانی کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز علما و روحانیت هوشیار تر از هر زمان دیگری در صحنه دفاع از دین حاضر هستند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که روحانیت توانست نهضت عاشورا و پیام های آن به خوبی برای جامعه تبیین کند، گفت: باید تلاش کنیم درس ها و عبرت های عاشورایی بیشتر مورد توجه جامعه امروز به ویژه نسل جوان کشورمان قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر گونه بی توجهی به پیام های عاشورایی می تواند به تکرار آن واقعه حزن انگیز در دوران کنونی بیانجامد، تصریح کرد: باید درس ها و عبرت های عاشورایی مبنای عمل امروز آحاد جامعه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه دهنده راه و مسیر نهضت حسینی است، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز با تأسی از قیام عاشورا در برابر یک رژیم طاغوتی ایستاد و یک حکومت دینی را پایه گذاری کردند.

حجت الاسلام غلامی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز مبلغان دینی رسالت سنگین تری نسبت به گذشته بر عهده دارند، افزود: شرایط امروز جامعه برای تبلیغ دین متفاوت تر از گذشته است و دسترسی آسان مردم به تکنولوژی های روز و همچنین شبهه افکنی های گسترده دشمن در جامعه اسلامی، ضرورت تلاش بیشتر روحانیت و مبلغان دینی برای تبلیغ دین را می طلبد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یک مبلغ باید تلاش کند پیام قیام حسینی به راحتی بر قلوب مردم بنشیند، تصریح کرد: تحقق این مسأله نیازمند ابزارهای مناسبی است که یکی از آنها شناخت صحیح مخاطب است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود بر ضرورت محتوا بخشی به مطالب قابل ارائه به مردم از سوی مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: مطالبی که قرار است در ماه محرم به مردم ارائه شود باید مستدل و دارای غنای علمی مناسبی باشد و ایجاد شبهه نکند.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که مبلغان دینی با تبیین صحیح قیام حسینی از ورود خرافه و بدعت ها به عزاداری ها جلوگیری کنند، افزود: منابر و خطابه های ماه محرم بهترین فرصت و ظرفیت تبلیغی برای کاهش بدعت ها و خرفه هایی که دشمنان تلاش می کنند در عزاداری های حسینی ترویج کنند.

وی با بیان این که قیام عاشورا درس عزتمندی و ظلم ستیزی را به بشریت آموخت، گفت: باید این مسأله مهم امروز نیز مورد توجه همگان قرار گیرد و آن پیام و درس ارزشمند قیام کربلا همچنان در جامعه زنده و پویا باقی بماند.

حجت الاسلام غلامی در ادامه سخنان خود با بیان این که ما امروز عزت، اقتدار و سربلندی اسلام و عزاداری های حسینی خودمان را مرهون رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم، گفت: باید قدردان زحمات، تلاش ها و از خودگذشتگی های این بزرگ مردان تاریخ کشورمان باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با انتقاد از کسانی که بیان می کنند سیاست باید از عزاداری های حسینی جدا باشد، افزود: طرح جدایی محرم از سیاست همان خواسته دشمن است که نباید برخی ها در داخل آن را تکرار کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، بی بصیرتی را مهم ترین واقعه عاشورا عنوان کرد و با بیان این که امروز نیز راه عزت و اقتدار کشور تبعیت از ولایت فقیه است، گفت: باید همه بخش های کشور خود را مطیع رهبری بدانند تا به کشوری آسیبی وارد نشود.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان با بیان این که انقلاب اسلامی آمد تا برای ظهور حضرت حجت زمینه‌سازی شود، افزود: مبلغان دینی در سخنرانی‌های محرم، به تبیین آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و همچنین ضرورت حفظ و حراست از آن نیز صحبت کنند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات