۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۲۷۷۵۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

پایان طرح تبلیغی «اسراء چهار» در حوزه علمیه خراسان شمالی، فقر فکری و فرهنگی بدترین نوع بیچارگی و بیمه انقلاب در برابر توطئه‌ها با خون شهدای انقلاب عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، زهرا واحدی، مسؤول واحد خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری اختتامیه طرح تبلیغی «اسراء چهار» در حوزه علمیه این استان خبر داد و اظهار داشت: اختتامیه طرح تبلیغی اسراء چهار ویژه ماه مبارک رمضان و تابستان 96 در حوزه علمیه این استان برگزار شد.

وی با اشاره به این‌که طرح تبلیغی اسراء چهار از اواخر اردیبهشت 96 آغاز و تا نیمه شهریورماه امسال ادامه داشت، ادامه داد: در این طرح تبلیغی 70 مبلغه خواهر حضور داشتند و در سطح 90 پایگاه، کلاس‌های تابستانی را برگزار کردند.

مسؤول واحد خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: این کلاس‌های تابستانی با موضوعات احکام قرآن، مباحث روز تحکیم بنیان خانواده و غیره برای دو هزار نفر در بجنورد و روستاهای حاشیه شهر برگزار شد.

فقر فکری و فرهنگی بدترین نوع بیچارگی است

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام‌جمعه اسفراین صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه برادران و خواهران اسفراین گفت: بدترین نوع بیچارگی فقر فکری است، بنابراین امداد فکری در مرتبه اولی است.

اظهار داشت: بدترین نوع بیچارگی فقر فکری است، ازاین‌رو امداد فکری در مرتبه اولی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بهترین کفالت، کفالت روحانی، فکری و رهایی دادن از آتش جهل است، افزود: غذای فکر همان علم است، ازاین‌رو کسب علم و دانش بسیار ضروری و مهم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی اسفراین تصریح کرد: ناگفته پیداست که علم و فکر غذای روح است، آدمی باید به همان اندازه که درباره معاش خود فکر می‌کند درباره غذای روح خود نیز بیندیشد و همان مقدار مراقبتی که در غذاهای جسمی لازم و ضروری است، در غذاهای روحی نیز لازم و ضروری است.

خون شهدا انقلاب را در برابر توطئه‌ها بیمه کرده است

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز بجنورد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ارزش‌های دفاع مقدس گفت: خون شهدای انقلاب و نظام اسلامی ارزش‌های انقلاب اسلامی را در برابر توطئه‌های شوم دشمنان دین و نظام اسلامی بیمه کرده است.

وی اظهار داشت: فضیلت شهادت که همان رسیدن به معبود و ملکوت الهی است در خلوص و پاکی جوانان ما تبلور عینی یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: شهادت جایگاهی است که در دین اسلام منزلت آن ترسیم شده است و هیچ عابدی نمی‌تواند در هم‌ترازی عبادت خود به این جایگاه برسد.

اعتبار طلبه به علم اوست

حجت‌الاسلام مهدی زمانی، استاد حوزه علمیه مشهد صبح امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با بیان این‌که مسئله عاشورا مسئله‌ای است که ابعاد گوناگون دارد و تنها دارای بعد اشک و آه نیست، افزود: نباید عاشورا را تنها در اشک و ماتم خلاصه کرد، بلکه باید شور و شعور و بصیرت حسینی داشت.

وی اظهار داشت: طلبه باید در نظام طلبگی دو بال داشته باشد تا بتوانند موفق باشد.

حجت الاسلام زمانی افزود: طلبه‌ای که علم نداشته باشد نمی‌تواند نقشی در جامعه ایفا کنند مخصوصاً در جامعهٔ امروز که پر از سؤالات و مسائل جدید است./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات