۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۲۷۷۵۳
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی:

حج تبلور یکپارچه همه ارزش‌های اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در حج ارزش‌های پراکنده به‌صورت یکجا متبلور می‌شود، گفت: این آیین مثل نماز روزانه و مثل روزه سالیانه نیست بلکه حج یک‌بار برای همه عمر است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در جمع شماری از مدیران کمیته امداد که به‌منظور تجدید دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بعد از سفر حج صورت گرفت، اظهار کرد: نهاد کمیته امداد مقدس است؛ زیرا هدف این نهاد خدمت به محرومان و مستضعفان است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حج، افزود: حج عبادت جامعی است که در خود هم واجبات مالی، هم نماز، هم تلاش و کنترل زبان و هم محرمات و واجبات دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: حج مجموعه‌ای است که تمام اسلام در آن جمع شده و همه ارزش‌ها در آن دیده می‌شود؛ به همین دلیل اسلام به مسأله حج بهای زیادی داده و تأکید کرده حتی اگر مردم توانایی مالی رفتن به حج را نداشته باشند دولت اسلامی باید هر سال با هزینه خود تعدادی را به سفر حج بفرستد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ما نمی‌توانند اجتماع حج را ببینند؛ زیرا این اجتماع عاشقانه و عارفانه بوده و مردم از سراسر جهان با عشق به آنجا می‌آیند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: تأثیر حج هم بسیار زیاد است؛ به‌گونه‌ای که وقتی یک نفر به حج می‌رود و برمی‌گردد شاید 50 نفر از اقوام با او مرتبط می‌شود؛ ازاین‌رو می‌توان گفت حج کلاس عمومی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شعاع زیادی از مردم با حج و ارزش‌های دینی مرتبط می‌شوند، اضافه کرد: اهمیت حج به‌اندازه‌ای بالای است که خداوند می‌فرماید من آن را مایه قیام و قوام جامعه قرار داده‌ام.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه کعبه محور وحدت و عبادت و توحید است، گفت: این سفر با رفتن به مدینه تکمیل می‌شود؛ چون با سفر به مدینه هم قرآن و هم سنت با هم خواهد بود و دیدن توحید و زیارت امامت و نبوت حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حج ارزش‌های پراکند ه به‌صورت یکجا متبلور می‌شود، تصریح کرد: این آیین مثل نماز روزانه و مثل روزه سالیانه نیست بلکه حج یک‌بار برای همه عمر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: سرزمین منا و بیت‌الله الحرام ویژگی‌هایی دارد که یقین داریم اینجا که راه می‌رویم جای پای پیامبر و انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) بوده است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات