۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۲۷۸۰۹
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان:

هدف از برگزاری مراسم عزاداری حسینی معرفت افزایی است

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه لرستان هدف از برگزاری مراسم عزاداری حسینی را معرفت افزایی و شناخت بیشتر امام حسین(ع) ذکر کرد.
حجت الاسلام حسینی دانشگاه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت ‌الاسلام سیداسماعیل حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان، بعد از ظهر امروز در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در بیمارستان شفا خرم‌آباد در جمع کارکنان این نهاد هدف از برگزاری سوگواری حسینی بالا بردن سطح شناخت نسبت به امام حسین(ع) است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به اهداف قیام امام حسین(ع) افزود: توجه به این مهم لازمه شناخت بیشتر امام حسین(ع) و تبعیت از نهضت عاشورا است.

حجت الاسلام حسینی دعای عرفه امام حسین(ع) را منبع ناب عرفانی و خداشناسی عنوان کرد و اظهار داشت: باید به این مهم توجه شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) امام حسین(ع) را کشتی نجات خواند و یادآور شد: هر کسی با شناخت خود از امام حسین(ع) از مسیر بندگی اوج گرفته است.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان اظهار داشت: کسانی که از امام حسین(ع) کمک گرفتند، خود را از تاریکی‌ها نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) مانع از بین رفتن اسلام شد، ادامه داد: امروز شاهد هستیم که  اسلام بستر توسعه و پیشرفت در زمینه‌های پزشکی، اجتماعی و علمی را فراهم ساخت.

حجت الاسلام حسینی با یادآوری به اینکه قیام امام حسین(ع) برای امربه معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: امربه معروف و نهی از منکر موجب حیات جامعه و مصون ماندن در برابر آسیب های اجتماعی است.

وی در ادامه اظهار داشت: هر چه معنویت، مادیات و خوبی در دنیا وجود دارد، مدیون قیام امام حسین(ع) است و با تبعیت از فرهنگ حسینی باید در جهت ترویج خوبی ها گام برداشت.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان با اشاره به شهادت امام حسین(ع) برای احیای امربه معروف و نهی از منکر گفت: انسان در هر موقعیت و زمانی نباید نسبت به امربه معروف و نهی از منکر غافل باشد.

وی امر به مروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی خواند و تأکید کرد: در هرصورت حتی زمانی که جان انسان در خطر باشد باید نسبت به امربه معروف و نهی از منکر انجام وظیفه کند./9459/پ۲۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات