۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۲۷۹۰۴
آیت الله قرهی:

همه حرکت عاشورا و محرم آماده‌سازی امت برای ظهور است

آیت الله قرهی گفت: همه حركت عاشورا و محرم برای اين است که محبان حضرت حجت(عج) امت شوند تا ایشان ظهور کنند.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه یک شنبه در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: بدون وجود امام برای بشریت بلیه زیاد می شود.

وی افزود: حر امام حسین(ع) را دوست داشت و اظهار می کرد که برحق است اما چون نسبت به حقیقت امامت ادراک درستی نداشت راه را بر کاروان ایشان بست، در واقع حر بنده دنیا شده بود، وقتی انسان بنده دنیا شود حقیقت حق را گم می کند، حر در نهایت به واسطه ادبی که داشت نجات یافت.

آیت الله قرهی با بیان اینکه مردم بنده دنيا هسـتند و ديـن لقلقـه زبانشـان است، عنوان کرد: زمانیکه مردم به وسيله بلا آزموده شوند دينداران اندك می‌شوند، شمر با وجـود اینکه می‌دانست امام حسین(ع) برحق است اما چون انسان خبيثی بود آن جنایت و ظلم را در حق ایشان انجام داد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) درباره راضی بودن انسان به رضایت الهی، بیان داشت: خداوند حتی امام را هم امتحان می‌کند كه اگر من و شما فردا امتحان پس داديـم، نگـوييم امام كه امتحانی نداشته است، اصلاً يكی از دلايلی كه محرم بايد هر سال تكرار شود، همين است كه نشان داده شود که امام حسین(ع) امتحانات و ابتلائات عظـيم پيـدا كردند.

وی افزود: ابتلاء و امتحان مشكل است، زماني آسان شده و انسان جلو می‌رود كه روح دين يعني امام وجود داشته باشد.  

آیت الله قرهی با بیان اینکه عاشورا مقدمه ظهور است، اظهار داشت: پيـامبراكرم(ص) فرمودند: در شب معراج، خداوند نورهاي عجيبی را به من نشان داد که عالمي را فراگرفته بود که سرمنشا آن حضرت زهرا(س) و انتهای آن حضرت حجت(عج) بودند كه حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام می‌كند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج)  ادامه داد: خداوند خطاب به پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده است که ای محمد، مهدی و حجت مرا دوست بدار كه من او و دوستداران او را دوست دارم، پيامبر(ص) پس از اين همواره اعلام می‌كردند كه من از محبان حضرت قائم(عج) هستم، امام حسین(ع) می‌فرمایند که اگـر دركش می‌كردم، خادمش می‌شدم.  

وی با بیان اینکه همه حركت عاشورا و محرم برای اين است که محبان حضرت حجت(عج) امت شوند تا ایشان ظهور کنند، گفت: مدافعان حرم كه رفتند تا حرم حضرت رقيه(س) و حضرت زينب(س) از بين نرود، از شهداي دفاع مقدس برتر هستند، چراکه آنان به صاحب امر(عج) اعتقاد دارند و نمی‌خواهند یک بار دیگر دشمن نسبت به ائمه معصومین(ع) بی‌حرمتی کند بنابراین با گوشت، پوست و خون خود از اين حريم دفاع می‌کنند.

آیت‌الله قرهی در پایان خاطرنشان کرد: شهدای اين انقلاب اعم از شهدای دوران دفاع مقدس یا شهدای مدافع حرم در دوران امام زمان(عج) برمی‌گردند و جزء سپاه حضرت خواهند بود، چراکه مبنای اين نظام آماده سازی برای نظام مهدوی است./807/پ201/ب1

ارسال نظرات