۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۲۸۰۲۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری دوره تربیت مربی سبک زندگی اسلامی، خطر فاصله گرفتن از ارزش‌های دفاع مقدس و شب خاطره «موج‌های بی‌قراری» در بجنورد عناوین برخی از اخبار کوتاه فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی «سبک زندگی اسلامی» در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری خبر داد و اظهار داشت: دوره آموزشی تربیت مربی سبک زندگی اسلامی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص سبک زندگی اسلامی و توسعه و ترویج علمی آموزه‌های سبک زندگی اسلامی در حوزه علمیه استان برگزار شد.

وی افزود: دوره آموزشی «تربیت مربی سبک زندگی اسلامی» با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور 60 استاد و مبلغ از سراسر استان در مدرسه الزهرا (س) بجنورد برگزار شد.

خطر فاصله گرفتن از ارزش‌های دفاع مقدس

حجت‌الاسلام حسین زحمتکش، نماینده ولی فقیه در سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: مسؤولان نظام و مردم از ارزش‌های دفاع مقدس فاصله گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: تجملات و قدرت‌طلبی سبب شده ارزش‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

حجت‌الاسلام زحمتکش افزود: ۷۰ درصد افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند در دوران دفاع مقدس نبوده‌اند ازاین‌رو تبیین ارزش‌های دفاع مقدس ضرورت دارد.

شب خاطره «موج‌های بی‌قراری» در بجنورد

همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت حوزه هنری و بسیج دانشجویی خراسان شمالی، شب خاطره موج‌های بی‌قراری در دانشگاه پیام نور بجنورد با شرکت انبوه دانشجویان و با حضور جواد کامور بخشایش و علی‌اصغر رباط جزی نویسنده و راوی کتاب «زندان موصل» برگزار شد.

علی‌اصغر رباط جزی، راوی کتاب زندان موصل، در این برنامه اظهار داشت: ما هر چه قدر از دفاع مقدس و کارهایی که ایثارگران انجام دادند و همچنین از شهامت، شجاعت و دلاوری‌های آنها فاصله بگیریم این فاصله سبب می‌شود هویت و تاریخ خود را فراموش کرده و به افراد و جامعه‌ای منفعل تبدیل شویم.

برگزاری کارگاه آموزشی تدوین و تنظیم کتاب

کارگاه آموزشی تدوین و تنظیم کتاب با حضور جواد کامور بخشایش، نویسنده کتاب «زندان موصل» با شرکت نویسندگان و هنرمندان استانی در حوزه هنری خراسان شمالی برگزار شد.

این نویسنده مطرح کشوری در کارگاه تدوین، به تشریح مهارت‌های تدوین پرداخت و گفت: نویسنده باید بداند در یک فرآیند تدوین از ابتدا تا انتها چه کارهایی را باید انجام داد تا کتاب قدرت و اعتبار علمی، قدرت و اعتبار شفاهی و صحت تاریخی اطلاعاتی را داشته باشد./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات