۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۲۸۰۹۴
امام جمعه موقت بجنورد:

خون شهید حججی‌ها پایمال نمی‌شود

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه خون شهید حججی‌ها پایمال نمی‌شود، گفت: خون پاک حججی‌ها جاری شده و گریبان قاتلان سنگدل آنها را می‌گیرد؛ همچنان که خون سیدالشهدا گریبان قاتلان خون‌خوار شهدای کربلا را گرفت.
حجت الاسلام نوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در چهارمین روز از عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در بیت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، با بررسی اجمالی مطالب بیان شده در روزهای گذشته، اظهار داشت: هدف از قیام عاشورا اصلاح دین و از بین بردن بدعت‌ها و انحرافات دینی بود.

وی افزود: بعد از پیامبر اکرم (ص) امویان انواع بدعت‌ها را در دین وارد کردند و این رویه با خلافت یزید تشدید شد؛ به‌گونه‌ای که یزید به طور آشکار و قطعی بدعت‌هایی وارد دین کرد، به عنوان مثال یزید برای توجیه هوی و هوس و می‌خوارگی خود شراب را هم حلال اعلام کرد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: در این شرایط امام حسین (ع) طاقت نیاورده و حرکت جهادی خود را با هدف اصلاح دین و احیای سنت‌های الهی آغاز کرد تا بتواند با خون خود جلوی بدعت‌ها و انحرافات را بگیرد.

حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: در آن دوره از تاریخ مردم هم به دنبال کسی بودند که بتواند به مقابله با بدعت‌ها برخاسته و سنت‌ها را احیا کند و چه کسی بهتر از نواده پیامبر اسلام که در دامان آن بزرگوار پرورش یافته بود؛ به همین دلیل با ارسال نامه‌هایی از امام حسین (ع) برای مقابله با یزید دعوت کردند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) در مورد آثار مخرب بدعت و بدعت‌گذاری، تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید «هیچ آفتی مانند بدعت‌ها ویرانگر دین و دین‌داری نیست».

حجت‌الاسلام نوری با بیان خطرات بدعت در دین، خاطرنشان کرد: بدعت در دین افزون بر اینکه سبب فتنه و فساد، افسردگی اهل ایمان، انحراف از سنت‌های الهی و انحراف و گمراهی در جامعه اسلامی می‌شود در درازمدت دین را هم به زوال می‌کشاند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع)، اظهار داشت: با توجه به اینکه در طول تاریخ گاهی حرکت‌های مقدس و پاک با تحریف‌ها و بدعت‌هایی روبرو می‌شود در این ایام سوگواری سالار شهیدان باید مراقب بدعت‌های عزاداری باشیم.

امام جمعه موقت بجنورد حرکت‌هایی نظیر قمه‌زنی و قفل زنی در عزاداری عاشورا را بدعت‌های عزاداری برشمرد و افزود: باید اجازه ندهیم بدعت‌ها در عزاداری‌های این ایام رخنه کند و اجر معنوی عزاداری را از بین ببرد؛ چراکه بدعت افزون بر اینکه سبب گمراهی شخص بدعت‌گذار می‌شود سبب گمراه شدن دیگران هم می‌شود./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات