۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۲۸۰۹۸
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

قرآن آینه تمام‌نمای انسان کامل است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بنا به فرموده امام محمدباقر (ع) اگر می‌خواهید از حال خود باخبر شوید خودتان را بر قرآن عرضه بدارید، گویی که قرآن آینه تمام نمای انسان کامل است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، در ادامه مبحث تحریف‌ناپذیری قرآن، اظهار کرد: یکی از دلایل تحریف‌ناپذیری قرآن ارجاع ائمه اطهار به آیات قرآن است.

وی افزود: وقتی امامان ما مصادیق را بر قرآن تطبیق می‌دادند، مثلاً امام آیه «اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم» را تلاوت کرده و در توضیحش می‌فرماید ما اولی الامر هستیم؛ یعنی مصادیق اعلی و اکمل اولی الامر ائمه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: پس معلوم می‌شود که قرآن حجت بوده و دست‌نخورده است که ائمه اطهار این‌گونه پیروان اسلام را به آن ارجاع می‌دهند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: احادیث دیگر که نشان می‌دهد قرآن حجت است در مورد ثواب ختم قرآن است؛ پس معلوم می‌شود این قرآن دست‌نخورده بوده و این تأیید قرآن است.

وی ادامه داد: آن‌قدر این روایات زیاد است که شیخ طوسی می‌فرماید این روایات متناظر همدیگر بر تأیید این مطلب که قرآن تحریف ناپذیر است یاری می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مسأله جالب دیگری که هست این است که معصوم می‌فرماید خودتان را بر قرآن عرضه کنید در حالی که تا الآن می‌گفت که روایات را بر قرآن عرضه کنید.

وی افزود: روایتی داریم که می‌فرماید اگر می‌خواهید از حال خود باخبر شوید خودتان را بر قرآن عرضه بدارید، گویی که قرآن آینه تمام نمای انسان کامل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام باقر (ع) فرمودند خود را بر قرآن عرضه بدارید؛ یعنی در قرآن شکی نیست و این آینه حقیقت‌نما است.

وی تصریح کرد: امام معصوم می‌فرماید به حرف مردم گوش نده که فلانی خوب است یا نه؛ بلکه خود را بر قرآن عرضه کن سپس معلوم می‌شود که چطور انسانی هستی./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات